تعمیرات ۴۶ فروند شناور در هرمزگان به مجتمع کشتیسازی بومی سپرده شد
به گزارش تیلا نیوز، سلمان ضربی عصر پنجشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: از این تعداد ۱۴ فروند مربوط به شناورهای بزرگ و اقیانوس پیما، ۱۸ فروند شناور متوسط و ۱۴ فروند هم شناور کوچک بوده که جذب یاردهای مجتمع ایزوایکو شده است.
وی بیان داشت: تعدادی از این شناورها تحویل کارفرما شده و کار تعمیرات آن نیز انجام شده است که می توان به شناور ابوذر ۱۲۰۰ و ساخت و تحویل شناور پشتیبان صیادی کاملا ایرانی اشاره کرد.
مدیرعامل مجتمع کشتی سازی ایزوایکو اظهار داشت: همچنین شناور مسافربری و تفریحی سانی نیز اواخر مردادماه امسال برای جام جهانی قطر جهت انجام تعمیرات دوره ای وارد درای داک مجتمع ایزوایکو شد؛ این شناور با طول ۱۷۲ متر، عرض ۲۳ متر و آبخور ۵.۸ متر بزرگترین شناور کروز موجود در کشور به شمار میرود که تحت مالکیت شرکت مکین دریای کیش است.
ضربی ابراز داشت: جذب شناورها برای ساخت و تعمیرات باعث شده تا تناژ عملکردی این مجتمع در پنج ماهه امسال از هشت هزار و ۳۹۱ تُن به ۱۳ هزار تن با رشد ۵۵ درصدی برسد.
وی یادآور شد: تناژ عملکردی مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در گروه طراحی، ساخت و تعمیر شناورهای بزرگ و اقیانوس پیما در پنج ماهه امسال با ۵۳ درصد رشد از پنج هزار و ۷۵۴ تن به هشت هزار و ۸۳۶ تن، شناورهای متوسط با رشد ۷۶ درصدی از یکهزار و ۶۷۰ تن به ۲ هزار و ۹۴۰ تن و شناورهای کوچک با رشد ۲۶ درصدی از ۹۶۷ تن به یکهزار و ۲۲۴ تن دست یابند.
مدیرعامل مجتمع کشتی سازی ایزوایکو با اشاره به اینکه در همه یاردهای شناورهای بزرگ، متوسط و کوچک، درآمدهای ما بیشتر از هزینهها افزایش داشته است، ابزار داشت: این نشان می دهد که ما توانستهایم هزینههای تمام شده کار را مدیریت کنیم.
وی تصریح کرد: سال گذشته نیز ۸۱ فروند شناور برای تعمیرات وارد درای داک ایزوایکو شد که از این تعداد ۱۱ فروند برای نوسازی بود که کار چهار فروند آن انجام و تحویل داده شده است، پنج فروند در دست اجرا بوده و ۲ فروند نیز متوقف شده است.
مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران ادامه داد: طبق برنامه مصوب در پنج ماهه امسال باید ۱۳ هزار و ۵۲۰ تن کار تولیدی در مجتمع ایزوایکو انجام می شد که تاکنون موفق به اجرای ۹۶ درصد کار تولیدی به میزان ۱۳ هزار تن شدیم.
ضربی ادامه داد: در زمینه شناورهای کوچک ۸۸ درصد، شناورهای متوسط ۷۹ درصد و شناورهای بزرگ ۱۰۵ درصد پیشرفت کاری داشته ایم که در زمینه شناورهای بزرگ از برنامه جلوتر هستیم.
وی گفت: هم اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی در فضای ساخت و ساز در سه یارد بزرگ، متوسط و کوچک مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران مشغول به کار هستند که به طور مستقیم یکهزار و ۲۲۰ نیروی انسانی به عنوان نیروی کارمند با ایزوایکو کار میکنند.
ضربی با اشاره به اینکه مجتمع کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) یک منطقه صنعتی اقتصادی معتبر و شناخته شده بوده که مجموعههای صنعتی و مدرن به ویژه مرتبط با کشتیسازی و صنایع وابسته به آن را در خود جای داده است، اظهار داشت: ایزوایکو تلاش میکند در افق ایران ۱۴۰۴، به مجتمعی سرآمد و الگو در صنایع کشتیسازی، سکوسازی و ترمینالهای نفتی و معدنی در منطقه خلیج فارس تبدیل شود.
وی گفت: مجتمع ایزوایکو برای سرآمدن بودن نیاز به استراتژی مناسب کسب و کار در زمینه بسترسازی، شبکه سازی و رایزنی برای بهبود صنایع دریایی در نهادهای حاکمیتی، تامین سرمایه برای اصلاح زیرساختها و افزایش توان اجرایی شرکت، انگیزه و توان اجرایی نیروی انسانی، بهبود فضای عمومی و جذب مشتریان داخلی و فراملی دارد.
مدیرعامل این شرکت ایرانی ادامه داد: استفاده بهینه از منابع موجود در گروه ها برای تکمیل پروژه ها، حذف پارکینک اجارهای و انجام تعمیرات بهوسیله گروهها در راستای پویایی و درآمد بیشتر، پایش روزانه و هفتگی پروژه ها، تسهیل روابط بین گروه ها و ستاد مرکزی برای افزایش بهرهوری و راندمان گروه ها، تمرکز بر برنامه ریزی در جهت کوتاه کردن زمان تعمیرات در داک و پارکینگ ها و نزدیک شدن به الگوهای بینالمللی، مذاکره با شرکت های باتجربه دارای ناوگان دریایی بزرگ و عقد تفاهم نامه جهت انجام تعمیرات برای ناوگان این شرکت ها، اختصاص پروژه های تعمیراتی به هر گروه متناسب با ظرفیت و زیرساختهای مربوطه، مذاکره با مالکان پروژه های معوق و تعیین تکلیف آن ها و همچنین شروع فعالیت برای تکمیل و تحویل به کارفرما از مهمترین راهبردها و اهداف کسب و کار تعمیراتی در ایزوایکو است.
ارسال دیدگاه