خدمات گردشگری در جزیره هرمز ساماندهی می‌شود

نشستی با حضور محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان و حبیب بهادری فرماندار بندرعباس در راستای هدفمندسازی خدمات گردشگری در جزیره هرمز برگزار شد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، محمد محسنی در این نشست با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای هدفمندسازی خدمات گردشگری در جزیره هرمز گفت: فراخوانی برای ساماندهی و شناسایی اماکن اقامتی در جزیره هرمز، منتشر شد که ظرف یک هفته، بیش از ۱۲۰ واحد اقامتی در این جزیره شناسایی‌شده که روند دریافت مجوز را از سامانه صدور مجوزها آغاز کرده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان ادامه داد: برای نظم‌بخشی و مدیریت تردد مسافران و گردشگران به جزیره هرمز پلت‌فرمی تهیه‌شده است.

وی بابیان اینکه سازوکار این پلت‌فرم به این صورت است که هرکسی که می‌خواهد به جزیره هرمز برود باید از طریق این پلت‌فرم سفر کند، اظهار کرد: در این پلت‌فرم فروش بلیت، اقامتگاه، اماکن گردشگری، خدمات حمل و نقل، تعیین راهنما، شب‌مانی و… مشخص می‌شود.

محسنی اظهار کرد: بر اساس این پلت‌فرم مسافر در ایام نوروز بیشتر از دو شب نمی‌تواند در جزیره هرمز بماند؛ زیرا تاب‌آوری مسافر در جزیره هرمز ۶ هزار نفر در روز است اما در ایام پرتردد سال و نوروز، ۲۰ هزار نفر در روز است که با این پلتفرم تقریباً سفرها هدفمند می‌شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: همچنین به‌منظور ارائه خدمات مطلوب با هدف افزایش رضایت‌مندی جامعه گردشگری فراخوان ساماندهی راهنمایان گردشگری جزیره هرمز اجرا و راهنمایان علاقه‌مند به فعالیت در این جزیره شناسایی‌ شده‌اند.

جزیره هرمز با داشتن ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی ازجمله سواحل ماسه‌ای و رنگی، سالانه پذیرای مسافران و گردشگران زیادی در نیمه دوم سال و ایام نوروز است.