عقد قرارداد بازسازی یک سکوی حفاری میان ایزوایکو و شرکت حفاری شمال

دکل حفاری سحر۱ با عقد قرارداد مابین مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) و شرکت حفاری شمال جهت انجام تعمیرات اساسی و بازسازی کامل راهی ایزوایکو خواهد شد.

به گزارش تیلا نیوز، این قرارداد بازسازی طی بازرسی‌ها، مذاکرات متعدد و مستمر فنی میان دو شرکت مذکور تنظیم و در جریان نشستی مشترک با حضور اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل دو شرکت حفاری شمال و ایزوایکو امضا شد.

دکتر مرتضی پاکروان رئیس هیأت مدیره شرکت حفاری شمال در این نشست بر استفاده از توانمندیهای ایجاد شده در زمینه بازسازی سکوهای حفاری دریایی توسط شرکتهای توانمند داخلی از جمله مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) و بهره مندی از توان و تجارب ملی و بومی که توسط متخصصان و کارشناسان در این حوزه کسب شده است، تاکید کرد.

لازم به ذکر است ایزوایکو بازسازی و تعمیرات ریگهای حفاری؛ مدرس (1392)، مپنا1 (1392 و 1396)، سینا1 (1393)، پاسارگاد100 (1395)، DCI1 و(1396)، سحر2 (1398) ، دنا1 (1400 و 1401)  را در کارنامه خود دارد، شایان ذکر است که تعمیرات هر ریگ حفاری علاوه بر ایجاد 400 شغل بطور میانگین، از خروج میلیون ها دلار ارز نیز جلوگیری میکند.

تعمیر ریگ های حفاری به عنوان سازه هایی استراتژیک در زمینه توسعه میادین نفت و گاز کشور نیاز به دانشی تخصصی و پیشرفته دارد که در گذشته بطور کامل خارج از کشور انجام می‌شد، ایزوایکو در جهت حفظ منافع ملی کشور در این زمینه با ورود به بازار تعمیرات اینگونه سازه ها و بومی سازی دانش امروز به عنوان هاب تعمیرات ریگ‌های حفاری شناخته می‌شود.

انجام مطلوب پروژه بازسازی سکوهای پیشرفته حفاری از این دست قطعاً موفقیتی استراتژیک و راهبردی برای کشور محسوب شده که با توجه به اهمیت دکل های حفاری دریایی جهت تولید نفت و گاز از میادین مشترک، از آنها به عنوان سرمایه‌ای بزرگ و ارزشمند برای میهن اسلامی نگهداری و استفاده می‌گردد که ایزوایکو با ورود به این شاخه و بومی سازی این دانش، از تعمیرات فراتر رفته و به حوزه ساخت اینگونه سکوها نیز ورود کرده و به زودی شاهد ساخت اولین سکوی حفاری ساخت داخل به دست مهندسان توانمند ایزوایکو خواهیم بود تا کشور به طور کامل در این زمینه خودکفا و بی نیاز از خارج مرزها گردد.