آب شیرین‌کن جدید جزیره هرمز وارد مدار بهره برداری شد

همزمان با میلاد با سعادت امام رضا(ع) ظرفیت جدید آب شیرین‌کن جزیره هرمز روز شنبه در مراسمی با حضور استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان استانی به طور رسمی وارد مدار بهره برداری شد.

به گزارش تیلا نیوز، استاندار هرمزگان در حاشیه بهره برداری از این طرح گفت: با افتتاح این آب شیرین‌کن جدید، روزانه ۸۰۰ مترمکعب به ظرفیت تولید آب در جزیره هرمز افزوده شد که کمبود آب این منطقه مرتفع و وضعیت آب به پایداری می رسد.

مهدی دوستی افزود: تامین آب شرب جزیره هرمز به عنوان یکی از مطالبات مردمی و دغدغه اصلی بوده که در دستورکار دولت سیزدهم قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز در این مراسم، با بیان اینکه ظرفیت جدید با هدف تامین نیاز آبی جزیره هرمز در ماه های گرم پیش رو و تامین نیاز آبی جزیره در فصل گردشگری وارد مدار بهره برداری شده است، تصریح کرد، این ظرفیت می تواند پاسخگوی نیاز آبی مردم در تابستان و همچنین جمعیت شناور جزیره در فصل گردشگری باشد.

عبدالحمید حمزه پور با بیان اینکه تا پیش از این ظرفیت تولید آب شیرین‌کن جزیره هرمز یکهزار و ۲۰۰ مترمکعب در شبانه بوده است، افزود: جمعیت شناور جزیره هرمز در اواخر سال گذشته و نوروز امسال به بیش از ۲ برابر رسید که به دلیل محدودیت تولید، با مشکلاتی در تامین آب مواجه شدیم که ظرفیت جدید نیز با هدف رفع این مشکلات پیش بینی شد.

وی در تشریح جزییات حجم این طرح خاطرنشان کرد: ظرفیت جدید قابلیت شیرین‌سازی ۸۰۰ مترمکعب آب در شبانه روز را دارد که با احتساب ظرفیت پیشین، تولید آب شیرینکن هرمز به ۲ هزار متر مکعب در شبانه روز خواهد رسید.

حمزه پور افزود: برای این ظرفیت اعتباری افزون بر ۸۵ میلیارد ریال هزینه شده است که باعث افزایش ظرفیت تامین آب، ارتقای شاخص پایداری آبی و ارتقای شاخص های بهداشتی و زیست محیطی خواهد شد.

به گفته وی، بازسازی و نوسازی سایت قدیمی که دارای طول عمر و قدمت بالایی است، در برنامه کاری قرار گرفته و تلاش می کنیم تا پایان سال به طور کامل نوسازی شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اظهارداشت: جزیره هرمز هشت هزار و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که در فصول گردشگری این جمعیت به ۲ نیم برابر نیز می رسد.

احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره اهمیت تامین آب مرز نشینان و جزیره نشینان استان، کمبود آب را از مهم ترین دغدغه های جزیره هرمز بیان کرد و گفت: خوشبختانه با افزایش ظرفیت آب شیرینکن این جزیره، دغدغه تامین آب مرتفع خواهد شد.

احمد مرادی همچنین ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی استاندار هرمزگان در رسیدگی و رفع مشکلات استان، تاکید کرد: توجه استاندار به دغدغه های مردم این جزیره قابل تحسین اس؛ چرا که موضوع جزیره ها و رفع مشکلات جزیره شینان بسیار مهم و خطیر است.

استاندار هرمزگان با همراهی احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و شماری از مسوولان استانی با محوریت افتتاح و کلنگ زنی چند طرح وارد جزیره هرمز شد.

همچنین در این روز چندین سند مالکیتی نیز به مردم این جزیره اهدا می‌شود.

استاندار هرمزگان پس از ورود به جزیره هرمز با حضور در گلزار شهدای این جزیره به مقام شامخ این شهدا ادای احترام کرد.