آرامی: دولت در سفر به هرمزگان تکمیل پل خلیج فارس و رسیدگی به زلزله‌زدگان را اولویت قرار دهد

نماینده مردم هرمزگان در خانه ملت اظهار کرد: دولت در سفر به هرمزگان، تکمیل پل خلیج فارس و رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان را به طور جدی مورد توجه قرار دهد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از فارس، منصور آرامی نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، بندرخمیر و حاجی آباد امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: از ترکیب وزرایی که رییس جمهور را در سفر به هرمزگان همراهی می‌کنند نشان می دهد که مسائل و مشکلات استان را رصد کرده‌اند و متناسب با مشکلات هرمزگان، وزرا نیز بسته به حوزه تخصصی خود در استان حضور خواهند یافت.

وی با بیان این که هرمزگان دارای مزایایی منحصربفردی در حوزه اقتصاد دریایی، کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری، حمل و نقل دریایی، معادن و … است، عنوان کرد: این مزیت‌ها نیازمند تمرکز بیشتری است تا منافع آن نصیب کشور و همه مردم ایران و هرمزگان شود.

نماینده مردم هرمزگان ادامه داد: تقویت بخش شیلاتی استان، ساماندهی اساسی خرید تضمینی سالانه محصولات کشاورزی، رونق دهی به گردشگری دریایی با تخصیص اعتبارات زیرساختی و حمایت‌های از سرمایه گذاری از جمله مسائل مهم و کلیدی است که از دولت انتظار داریم تا در این زمینه با مصوبات و تصمیمات خود گره‌گشایی کنند.

منصور آرامی، رفع مشکلات مرتبط با توسعه صنایع فولادی در استان و شتاب‌دهی به ایجاد واحدهای فولادی در هرمزگان را که هم در ایجاد اشتغال و رونق معیشت موثر است را نیز نیازمند به اتخاذ تصمیمات اساسی در دولت در جریان سفر به این استان برشمرد.

وی تأکید کرد: احداث پل خلیج فارس یک اولویت مهم برای توسعه هرمزگان و جزایر آن بویژه قشم است و باید دولت تصمیمی قاطع در این زمینه بگیرد و اعتبار مورد نیاز برای ساخت آن را یا از طریق فاینانس، یا از طریق تهاتر و یا سرمایه گذاری بخش خصوصی تأمین کند تا بتوان این مهم را به نتیجه رساند.

عضو کمیسیون عمران مجلس، حل مشکل معدن‌داران استان، تکمیل پروژه های راهسازی، راه آهن بندرعباس – شیراز و تکمیل کریدور شرق به غرب، حل مشکل آب شرب مردم قشم و برخی روستاهای شهرهای بندرعباس، بندرخمیر و حاجی‌آباد و الزام تمام شرکت‌های فعال در استان به ارائه پرونده مالیاتی و تأمین نیرو از درون استان را از جمله مواردی برشمرد که بسیاری از آنها به تصمیم دولت در جریان این سفر وابسته است.

وی یکی از مطالبات دیرینه مردم هرمزگان را بحث تردد خودروهای مناطق آزاد در سراسر استان عنوان کرد و گفت: رسیدگی به مشکلات مردم مناطق زلزله زده و سیل زده از دیگر اولویت‌ها است تا در اجرا سریع‌تر به پیش رفته و مردم شاهد بازسازی سریع‌تری باشند.

آرامی گفت: اکنون پروژه‌های متعدد بیمارستانی معادل ۱۲۰۰ تختخواب در استان در دست اجراست که تأمین اعتبار آنها می‌تواند هرمزگان را از فقر در حوزه سلامت نیز رهایی بخشد.