آرامی: قطع برق استان‌های جنوبی تبعیض است/ زندگی مردم در هرمزگان مختل شده است

قطع برق در استان‌های جنوبی تبعیض آشکار است و زندگی مردم بدون برق در این ماه‌های گرم ناممکن است.

نماینده مردم بندرعباس از تذکر جمعی نمایندگان ملت به وزیر نیرو درباره وضعیت برق خبر داد و گفت: قطع برق در استان‌های جنوبی تبعیض آشکار است و زندگی مردم بدون برق در این ماه‌های گرم ناممکن است.

به گزارش تیلا نیوز، منصور آرامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: در مورد قطعی برق به همراه دیگر نمایندگان ملت به صورت جمعی تذکر جدی به وزیر نیرو داده‌ایم.

وی افزود: اخطار اصل سوم قانون اساسی را در صحن علنی مجلس مبنی بر تبعیض نسبت به استان‌های جنوبی مطرح کردم چرا که معتقدم قطع برق استان‌های جنوبی بدلیل وابستگی شدید زندگی مردم به برق برای کولرهای گازی، سبب مختل شدن حیات آنان می‌شود و مردم بسیاری در روزهای اخیر بدلیل این قطعی‌ها دچار خسارات جانی و مالی شده‌اند.

نماینده بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندرخمیر با بیان این که برق در جنوب کشور اولویت زندگی مردم است و زندگی بدون برق در دمای بالای ۴۲ درجه با رطوبت شدید اصلا امکان پذیر نیست،عنوان کرد: بخصوص خانواده‌هایی که فرزند خردسال و کوچک و یا افراد سالخورده و بیمار دارند، در وضعیت بسیار سختی در این روزها قرار گرفته‌اند.

آرامی خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که قطعی برق باید در استان‌های خنک که دمای هوا در این روزها در آنها زیر 20 تا 25 درجه است صورت گیرد و نمی‌شود که میزان قطعی برق در هرمزگان با دمای 40 تا 45 درجه به اندازه آن استان‌ها باشد.

وی همچنین گفت: در فصل سرما، گاز مردم هرمزگان برای رساندن گاز به دیگر مناطق قطع می‌شود و مردم ما با نهایت احترام و نجابت نسبت به این موضوع و برای خدمت به مردم مناطق سردسیر رفتار می‌کنند و ما امروز انتظار داریم که در تأمین برق استان‌های جنوبی عدالت برقرار باشد تا زندگی مردم مختل نشود و اگر قطعی صورت می‌گیرد به صورت منظم و اطلاع‌رسانی شده و در زمان کوتاهی باشد.