تحقق وعده رئیس جمهور در استان؛

آزادسازی حریم سواحل در هرمزگان آغاز شد

استاندار هرمزگان گفت: بنا به دستور آیت الله رئیسی رییس جمهور، آزادسازی سواحل در استان آغاز شده و با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش تیلا نیوز نقل از ایرنا،مهدی دوستی عصر شنبه درجریان آغاز آزادسازی سواحل استان هرمزگان افزود: عطف به دستور رییس جمهور مبنی بر آزادسازی حریم رودخانه‌ها، دریاها و خوریات به نفع مردم، ما در این بخش یک سازه داشتیم که در حریم خوریات واقع و احداث شده بود.

وی ادامه داد: با همکاری دستگاه‌های متولی این سازه غیرمجاز تخریب شد و به دستگاه‌هایی که سازه غیرمجاز در حریم دریا و خوریات دارند توصیه می‌کنم عملیات تخریب آن را آغاز کنند.

استاندارهرمزگان اظهارداشت: چون این مساله اراده دولت است و ما بر همین اساس و برای تحقق وعده دولت به نفع مردم اقدام خواهیم کرد.

با حضور میدانی مهندس دوستی استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان، مرحله نخست آزادسازی سواحل و رعایت حریم ۶۰ متری در بخشی از ساحل بندرعباس آغاز و دیواره غیرمجاز احداث شده در این ساحل تخریب شد.

این دیواره بخشی ازکمپ اسکان گردشگری بندرعباس در ساحل شرقی این شهر و به وسعت ۶ هکتار بود که با دستور استاندار در راستای آزادسازی سواحل و رعایت حریم ۶۰ متری تخریب شد.

وجود بناهای ساخته شده درحریم ۶۰متری دریا از سال‌های سال به عنوان یک معضل در ساحل شهربندرعباس بود که درسفر اخیررییس جمهور درخواست مردمی برای رفع تصرف آنها مطرح که از امروز اجرایی شد.