آغاز احداث تقاطع غیر همسطح محور شهید رجایی بندرعباس

عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح محور بندر شهید رجایی با اعتباری بیش از چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با حضور استاندار هرمزگان آغاز شد.

به گزارش تیلا نیوز، مهدی دوستی استاندار هرمزگان روز چهارشنبه در آیین کلنگ زنی احداث این طرح اظهار داشت:‌ این یکی از طرح‌های ویژه است که در آن زیرگذر و روگذر پیش بینی شده و ۲ دستگاه پُل ۲ دهانه ۲۵ متری دارد.

وی ادامه داد: تقاطع غیرهمسطح محور شهید رجایی از لحاظ نوع ساخت در هرمزگان بی‌نظیر خواهد بود که براساس برنامه‌ریزی انجام شده در مدت ۲۸ ماه ساخته می‌شود.

دوستی اضافه کرد:‌ بخشی از اعتبار این طرح توسط دولت و بخش دیگر هم توسط صنایع غرب بندرعباس تامین خواهد شد و امید می‌رود در مدت زمان تعیین شده آماده استفاده شود.

استاندار هرمزگان بیان کرد: این طرح می‌تواند نقش مهمی در حمل و نقل و کاهش ترافیک مسیر بندر شهید رجایی ایفا کند.

محور غرب بندرعباس که این شهر را به بندر شهید رجایی و صنایع مستقر در سمت غربی این شهر متصل می‌کند یکی از راهبردی‌ترین و پرترافیک‌ترین مسیرهای بندرعباس است.

استاندار هرمزگان دوم شهریور ماه سال جاری در خصوص این محور هم گفته بود: ۲ طرح ریلی در دستور کار قرار دارد، حمل و نقل ریلی صرفاً مشکل هرمزگان نبوده و این استان در زمینه ریلی وضعیت بهتری نسبت به برخی استان‌های شمالی کشور دارد و حداقل ۲ خطه است.

وی افزود:‌ ۲ کار مرتبط با این حوزه باید انجام شود که یکی اصلاحات فرآیندی است که در بندر شهید رجایی برای حمل مستقیم بار با ریل بوده و کار مطالعاتی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی درحال انجام است.

دوستی افزود: کار دیگر قطار اتوبوسی بوده که بار ترافیکی را از مسیر آسفالته بندر شهید باهنر به صنایع غرب بندرعباس برداریم و در این راستا هم با ۲ سرمایه گذار صحبت شده و پرونده در اختیار وزارت راه و شهرسازی است.