آغاز عملیات آبرسانی به ۶۷ روستای هرمزگان

 همزمان با دهه فجر از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور و وزیر نیرو و با حضور استاندار هرمزگان و فرماندهان سپاه، عملیات آبرسانی به ۶۷ روستای استان هرمزگان آغاز شد.

به گزارش تیلا نیوز، امین قصمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در این مراسم با بیان اینکه اجرای این طرح با شعار “حرکت در مسیر محرومیت زدایی” از روستاهای بخش مهران شهرستان بندرلنگه آغاز شد، افزود: آبرسانی به ۶۷ روستای هرمزگان در قالب انعقاد تفاهم نامه همکاری وزارت نیرو و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار و ۳۹ میلیارد ریال عملیاتی شده است که در اجرای آن ۶۷ روستا در قالب ۱۷ مجتمع و دو تک روستایی از آب آشامیدنی پایدار بهره مند می شوند.

وی جمعیت بهره مند از اجرای این پروژه ها را ۴۹ هزار و ۵۹۲ نفر دانست و عنوان کرد: برای تامین آب این روستاها، سه حلقه چاه حفر، شش حلقه چاه تجهیز، ۲۹ کیلومتر خط انتقال، ۵۳۸ کیلومتر شبکه داخلی اجرا و ۳۴ مخزن با ظرفیت ۱۷ هزار و ۵۰۰ متر مکعب احداث خواهد شد.

به گفته مدیرعامل آبفا، در اجرای این پروژها، ۶۷ روستا در مناطق مختلف هرمزگان از نعمت آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با افزایش روستاهای هدف برای آبرسانی، سال آینده تعداد روستاهای محروم هرمزگان به سطح مناسب بهره مندی برسد.