معاون سیاسی استاندار هرمزگان خبر داد؛

آموزش مجازی مدارس مقطع ابتدایی در شهرستان‌های قرمز و نارنجی کرونایی هرمزگان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: آموزش در مدارس مقطع ابتدایی در شهرستان‌های با وضعیت قرمز و نارنجی شیوع کرونا در استان به مدت دو هفته به صورت غیرحضوری در فضای مجازی دایر شود.

🔸به گزارش تیلا نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ علی رئوفی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان با اشاره به تغییر رنگ بندی وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های استان هرمزگان، افزود: در مناطق روستایی که تراکم جمعیت دانش آموزی در مدارس پایین است، با تصمیم فرمانداران و ستاد مدیریت بیماری کرونا در شهرستان ها، کلاس‌ها می‌توانند به صورت حضوری دایر باشند.

🔸وی افزود: با توجه به پوشش مناسب واکسیناسیون در کشور و استان تعطیلی عمومی و محدودیت‌های شدید در دستور کار نیست.

🔸معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه در ادارات، اماکن عمومی، صنوف و فروشگاه‌های بزرگ ضروری است.

🔸رئوفی افزود: برگزاری هرگونه جلسه در دستگاه‌های اجرایی با حداقل ۳۰ نفر و در مدت زمان حداکثر ۹۰ دقیقه در دستور کار قرار گیرد.

🔸وی گفت: برای کاهش میزان عوارض و آسیب‌های سویه اومیکرون کرونا، تزریق دوز سوم واکسن بسیار مهم، حیاتی و ضروری است.

🔸معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: با توجه به واکسیناسیون ۸۵ درصدی بازاریان، تعطیلی بازار در دستور کار قرار ندارد، اما رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی و تهویه مناسب در صنوف بسیار ضروری است.