آموزش و پرورش: سال تحصیلی «مجازی» آغاز می‌شود

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیران کل باید در این فرصت باقیمانده تا مهر، با مداخلات بیشتر، سعی در هرچه بهتر برگزار شدن «پروژه مهر و بازگشایی مدارس»، داشته باشند تا با انسجام بیشتری این مهم محقق شود.

ایسنا: سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیران کل باید در این فرصت باقیمانده تا مهر، با مداخلات بیشتر، سعی در هرچه بهتر برگزار شدن «پروژه مهر و بازگشایی مدارس»، داشته باشند تا با انسجام بیشتری این مهم محقق شود.

علیرضا کاظمی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور که با موضوع «پروژه مهر و بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید»، در اردوگاه فرهنگی – تربیتی شهید باهنر، برگزارشد، اظهار کرد: مهر امسال و آغاز سال تحصیلی به صورت مجازی خواهد بود و تلاش داریم بازگشایی مدارس خیلی آرام، بی دغدغه و با شکوه انجام شود.

کاظمی با اشاره به آیات قرآنی گفت: کسی که با توکل به خداوند حرکت کند قطعاً موفق خواهد شد و داشتن تقوا در این مسیر شرط پیروزی در کارهاست.

وی ادامه داد: خداوند به هرکسی برتری هایی داده است که متناسب با آن، ویژگی هایی نیز به او ارزانی داشته است، «مسئولیت» نیز یکی از بالاترین برتری ها است، و خداوند با این وسیله افراد را مورد آزمایش قرار می دهد.

سرپرست وزارت آمورش و پرورش گفت: «مسئولیت» کارسنگینی است و «مسئولیت در نظام تعلیم و تربیت»، به شدت سنگین تر است؛ چرا که تعلیم و تربیت امانتی است که در اختیار ما قرار گرفته است و عواقب سنگینی نیز دارد.

وی «صداقت» و «امانت» را دو خصلت مشترک همه پیامبران دانست و افزود: هرکسی این دو ویژگی را داشته باشد می تواند مسئولیتش را به خوبی انجام دهد و این دو خصلت درجات ایمان افراد را مشخص می کند.

کاظمی، دانش آموزان را امانت مردم در دست آموزش و پرورش دانست و ادامه داد: سخت ترین کار، تعلیم و تربیت یک جامعه است که خداوند بر عهده پیامبران قرار داده است و امروز این مسئولیت سنگین، بر عهده آموزش و پرورش نهاده شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی افزود: مدیران کل باید در این فرصت باقیمانده تا مهرماه، با مداخلات بیشتر سعی در هرچه بهتر برگزارشدن پروژه مهر و بازگشایی مدارس، داشته باشند و با انسجام بیشتری این مهم محقق شود.