اجرای طرح هادی در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار هرمزگان

استاندار هرمزگان از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مطالعه و اجرای طرح هادی در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان خبر داد.

به گزارش تیلا نیوز، مهدی دوستی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان با تاکید بر لزوم مطالعه، بازنگری و اجرای طرح هادی در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع اختصاص داده شده است که ۱۰ درصد آن در جهت مطالعه و بازنگری و ۹۰ درصد هم برای اجرای طرح هادی در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان قرار خواهد گرفت.

استاندار هرمزگان با تاکید به در پیش بودن تدوین برنامه هفتم توسعه کشور خواستار تشکیل کارگروه‌هایی برای احصای پیشنهادات استان به ویژه در حوزه ترانزیت و اقتصاد دریا محور شد.

دوستی با اشاره به اعتبارات ماده ۱۷ قانون مدیریت بحران در جهت کاهش مخاطرات سیل و زلزله گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان رودان منوط به احداث سه سازه آبخیزداری است تا مخاطره در بالادست این اراضی کاهش پیدا کند و در میناب نیز اتمام طرح ساماندهی رودخانه‌ها جز اولویت‌های استان است که ضرورت دارد اعتبارات مدیریت بحران به این سمت و سو هدایت شود.

او با اشاره به لزوم الحاق ۱۲۲ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس گفت: در الحاق اراضی جدید به شهر بندرعباس باید تمام موارد از جمله توپوگرافی منطقه و هزینه‌های آماده سازی زمین، موضوع گاز و برق، رودخانه‌ها، گسل‌ها و اقتصاد طرح بررسی و احصا شود تا بتوانیم بهترین محل را برای الحاق به شهر انتخاب کنیم.