اجرای پروژه بزرگ گازرسانی به یک شهر و ۴۶ روستا در بندرلنگه آغاز شد/ آغاز عملیات اجرایی ۲ طرح راهسازی در غرب هرمزگان

عملیات اجرایی پروژه مهم و بزرگ گازرسانی به یک شهر و ۴۶ روستا در شهرستان بندرلنگه با حضور استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان استانی آغاز شد.

به گزارش تیلا نیوز، مهدی دوستی شامگاه سه‌شنبه در آیین کلنگ زنی طرح‌های بندرلنگه اظهار کرد: برای اجرای این پروژه بزرگ گازرسانی در شهرستان بندرلنگه اعتباری افزون بر ۴۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه این طرح در قالب ۲ پروژه اجرایی خواهد شد، افزود: در پروژه نخست قرار است به شهر لمزان و ۲۸ روستا از توابع شهرستان بندرلنگه با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان گازرسانی شود که پس از بهره برداری سه هزار و ۵۰۰ خانوار از مزیت گاز طبیعی بهره مند می شوند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تصریح کرد: در پروژه دوم گازرسانی به بندرلنگه نیز ۱۸ روستا از توابع شهرستان بندرلنگه شامل ۳۰۰ خانوار با اعتباری در حدود ۱۵۰ میلیارد تومان از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

🔹آغاز عملیات اجرایی ۲ طرح راهسازی در غرب هرمزگان

اجرای پروژه بزرگ گازرسانی به یک شهر و ۴۶ روستا در بندرلنگه آغاز شد.

استاندار هرمزگان همچنین کلنگ ۲ طرح راهسازی در غرب هرمزگان با اعتبار ۲ هزار و ۶۷۹ میلیارد ریال را بر زمین زد.

دوستی ادامه داد: پروژه نخست مربوط به محور بندرلنگه به پارسیان (محدوده ملو، دیوان به سمت بندرچارک) به طول ۲۰ کیلومتر است که با کلنگ زنی این پروژه و تخصیص اعتبار لازم، شاهد کاهش حوادث جاده‌ای در این مسیر خواهیم بود.

دوستی افزود: این پروژه قرار است با اختصاص اعتبار ۶۷۹ میلیارد ریال به طول ۲۰ کیلومتر بهسازی و تعریض شود.

استاندار هرمزگان بیان کرد: دیگر پروژه مهم حوزه راهسازی در غرب هرمزگان نیز مربوط به آغاز عملیات اجرایی احداث محور جدید لمزان به دژگان است که این پروژه نیز با اعتبار ۲ میلیارد ریال ظرف مدت زمان یکسال به بهره برداری برسد.

وی اظهار کرد: جاده های یادشده از پرترددترین و در عین حال حادثه خیزترین محورهای مواصلاتی در غرب استان است که تعریض و بهسازی و احداث محورهای جدید به عنوان مطالبه عمومی مردم، از حوادث جاده ای می کاهد.

استاندار هرمزگان همچنین با همراهی محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی با حضور در بندرلنگه از محورهای مواصلاتی این شهرستان و ارزیابی وضعیت مسیرهای پرتردد بازدید کردند.