هواشناسی هشدار داد؛

احتمال وزش تند باد و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی

سازمان هواشناسی نسبت به رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در برخی استان‌ها و احتمال وزش تند باد و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و فراساحلی هشدار داد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی در هشداری زرد رنگ اعلام کرد: از ظهر امروز در استان‌های مازندران، ارتفاعات شرقی تهران، هرمزگان و نیمه جنوبی کرمان رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. تداوم این شرایط جوی تا علاوه‌بر مناطق ذکر شده برای استان‌های گلستان، جنوب سیستان و بلوچستان، و بوشهر نیز مورد انتظار است.

همچنین وقوع رگبار باران و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در استان‌های کرمان، هرمزگان، بوشهر، جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان و فارس پیش‌بینی می‌شود.

در چنین شرایطی احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، وزش تند باد موقت، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی موقت و محدود وجود دارد. از این رو احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم جابجایی عشایر کوچ رو بویژه در ساعات بعدازظهر، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع و فعالیت‌های کوهنوردی توصیه می‌شود.

سازمان هواشناسی همچنین در هشدار زرد رنگ دیگری، آورده است: از امروز تا پنجشنبه (۲۶ تا ۲۸ مرداد) در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز، غرب دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، افزایش ارتفاع موج بین ۱ تا ۱.۵ متر در سواحل و ۱.۵ تا ۲ متر در فراساحل رخ خواهد داد.

سازمان هواشناسی نسبت به احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک و احتمال آسیب دیدن شناورهای سبک، نیمه سنگین، قفس‌ها و تورهای صیادی هشدار داده و به احتیاط در شنا در سواحل و ممنوعیت در شنا در فراساحل توصیه کرده است.