احداث مدرسه ۱۲ کلاسه در مسکن مهر بندرعباس به همت فولاد هرمزگان

با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، فرماندار بندرعباس، مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان ‌و جمعی از مسوولین کلنگ مدرسه ۱۲ کلاسه فولاد هرمزگان در شهرک پیامبراعظم( ص) شهرستان بندرعباس به زمین زده شد.

به گزارش تیلا نیوز، استاندار هرمزگان صبح امروز در این آیین ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و تشکر قدردانی از مشارکت مدیرعامل و اعضاء هیئت مدیره فولاد هرمزگان در اجرای این پروژه آموزشی، اظهار کرد: در مسئولیت‌های اجتماعی نمی‌توانیم کسی را الزام کنیم که کاری را انجام دهد بلکه ما نیازها را مطرح می‌کنیم و صنایع در اجرای پروژه‌ها یا رفع نیازها و نارسائی‌ها مشارکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهرک پیامبر اعظم(ص) تقریبا دومین شهر پر جمعیت استان هرمزگان به شمار می‌رود، گفت: در بحث آموزش، کارگروه ویژه‌ای برای حل مشکلات آموزشی و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز این شهرک تشکیل شده است و به صورت ویژه دنبال می‌شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به تاسیس هنرستان‌های جوار صنایع و تجهیز بیش از ۵ میلیاردی آن‌ها در دو ماه گذشته، عنوان‌کرد: اگر به دنبال توسعه پایدار هستیم تنها راه تحقق آن سرمایه‌گذاری برروی آموزش و پرورش است و از این طریق می‌توانیم آینده کشور و استان را به خوبی تضمین کنیم.

وی ادامه‌داد: نتایج مثبت آموزش صحیح و اصولی کلاس اولی‌ها و تربیت مهارتی دوره ابتدایی را ۱۲ سال بعد خواهیم دید و ثمرات آن در توسعه کشور و استان خود را نشان خواهد داد.

مهندس دوستی تاکیدکرد: صرفِ تربیت انسان‌های منظمی که به دنبال اداره کردن یک محیط هستند منجر به توسعه نمی‌شود بلکه آموزش و پرورش باید انسان‌های توسعه‌گرا و مهارت محور تربیت کند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، یادآور شد: در مسیر تربیت انسان‌های مهارت‌محور و توسعه‌گرا، اصلی ترین نقش با معلمان است و بایستی به عنوان محورِ آموزش مورد توجه قرار گیرند بر همین اساس برگزاری آموزش‌های ضمن خدمت و توجه به رفاهیات این قشر مورد تأکید است.

استاندار هرمزگان، خاطرنشان‌کرد: در سالی که در حال سپری کردن آن هستیم در موضوعاتی چون درمانگاه فرهنگیان و برخی اماکن رفاهی و تفریحی این قشر وقت گذاشته شد و برای سال آینده نیز انتظار داریم بسته کاملی از مسائل آموزشی و فرهنگیان استان آماده شود تا بتوانیم با برنامه‌ریزی برای حل مشکلات و تسهیل امور گام برداریم.

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان در حاشیه این آیین اظهار کرد: مدرسه ۱۲ کلاسه فولاد هرمزگان در شهرک‌ پیامبراعظم (ص) با مشارکت شرکت فولاد هرمزگان به عنوان خیر و با نظارت اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان احداث می شود.

هاشمی اضافه کرد: این مدرسه با زیربنایی بالغ بر۲ هزار و ۳۵۷ متر مربع و درقالب ۱۲کلاس درس در شهرک پیامبراعظم احداث می گردد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان، در این آیین‌ عنوان‌کرد: احداث این مدرسه با پیگیری‌های جدی استاندار هرمزگان انجام شد و این پیگیری‌ها موجب شد که بتوانیم در هیات مدیره مصوبه احداث این مجموعه آموزشی را بگیریم.

عطاالله معروفخانی عنوان‌کرد: آموزش و توسعه زیرساخت‌های آموزشی جزو اولویت‌های استان هرمزگان است و اگر ما بتوانیم در حوزه آموزش و توسعه نیروی انسانی گام برداریم قطعا در همه عرصه‌ها موفقیت‌هایی ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان تاکیدکرد: پیگیری‌های استاندار هرمزگان، مجموعه فولاد هرمزگان در بحث هنرستان تاسیس هنرستان‌های جوار صنعتی پیشگام شد و هنرستان فنی فولاد را احداث کردیم و امروز نیز دومین پروژه آموزشی را در شهرک پیامبراعظم آغاز کردیم.