اطلاعیه کمیته اطلاع رسانی «طرح باز توزیع یارانه بنزین»

اختصاص سهمیه ٢٠ لیتری بنزین به تمامی شهروندان دارای خودرو و بدون خودرو کیش

ایرنا:«طرح بازتوزیع یارانه بنزین» از امروز (اول اسفندماه) در جزیره کیش آغاز شد و همه شهروندان دارای کارت کیشوندی اعم از مالکان خودرو و افراد بدون خودرو، واجد دریافت سهمیه بنزین ۲۰ لیتری شدند.

به گزارش ایرنا بر اساس اعلام کمیته اطلاع رسانی «طرح بازتوزیع یارانه بنزین» این طرح یکی از پیشنهادات عدالت‌گرایانه به منظور بهره مندی همه افراد جامعه از یارانه حامل های انرژی و تغییر مبنای یارانه بنزین از هر خودرو به هر فرد (چه صاحب خودرو چه فاقد خودرو) بود. این موضوع در ستاد اقتصادی دولت مطرح و مصوب شد برای روشن شدن ابعاد طرح، به صورت موقت و آزمایشی در برخی نقاط کشور اجرا شود.

بر اساس این گزارش همانطور که از قبل تاکید شده بود در این طرح مشابه گذشته قیمت بنزین یارانه‌ای ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین آزاد 3 هزار تومان است و افراد فاقد خودرو که مصرف بنزین ندارند می توانند سهیمه بنزین یارانه ای خود را به دیگران انتقال داده یا به فروش برسانند.

این اطلاعیه می افزاید : سهمیه خودروهای عمومی کماکان مانند قبل به کارت سوخت آنها تعلق می‌گیرد .

کمیته اطلاع رسانی این طرح در اطلاعیه خود تصریح کرده که با توجه به موفقیت تست فنی این طرح در بهمن ماه از امروز، یعنی اول اسفند اعطای ۲۰ لیتر سهمیه به هر فرد در جزیره کیش به صورت آزمایشی آغاز شده که خبر خوبی برای خانوارهای فاقد خودرو و بهره‌مندی آن‌ها از یارانه انرژی محسوب می‌شود.

بر این اساس شهروندان جزیره کیش می‌توانند با همان کارت‌های بانکی در پمپ بنزین‌ها و با همان قیمت پیشین سوخت گیری کنند.

بر اساس مصوبه ستاد اقتصادی دولت، در طول مدت اجرای آزمایشی این طرح ساکنان جزیره کیش همچنان می‌توانند از سهمیه‌های پیشین در کارت‌های سوخت خود نیز استفاده کنند.

این گزارش می‌افزاید : در پایان اسفندماه نتایج اولیه این طرح به استحضار ستاد اقتصادی دولت خواهد رسید.