مدیر درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان خبرداد؛

اختصاص ۶۰ درصد ظرفیت بیمارستان خلیج فارس به بیماران کرونایی

مدیر درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد ظرفیت بیمارستان خلیج فتارس جهت ارائه خدمات بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

به گزارش تیلا نیوز، دکتر مریم امیری در گفت و گو با ایسنا، افزود: در دوران شیوع ویروس کرونا در هرمزگان در بیمارستان خلیج فارس ۱۰۰ تخت بیمارستانی برای ارائه خدمات بستری به بیماران کرونایی اختصاص یافت و ۶ تخت نیز جهت ارائه خدمات مراقبت های ویژه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ درصد ظرفیت بیمارستان خلیج فارس جهت ارائه خدمات بیماران کرونایی اختصاص یافته است، عنوان کرد: همچنین جهت ارائه خدمات سرپایی به بیماران کرونایی بخش دیگری را با ظرفیت ۹ تخت در نظر گرفته ایم که بیماران کرونایی برای دریافت دارو و روند درمان موقتی به آن بخش مراجعه می کنند که این بخش همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب به حدود ۱۳۰ بیمار ارائه خدمات می دهد.

امیری با اشاره به اینکه تاکنون تعداد ۷ هزار بیمار کرونایی به مراکز درمانی تأمین اجتماعی مراجعه کرده اند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳ هزار نفر بستری و مشمول ارائه خدمات درمانی شده اند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان درباره طرح‌های کاهش هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان سازمان در بستری اظهار کرد: در سال جاری طرح کاهش هزینه‌های درمان در بخش بستری توسط سازمان مصوب و به استان ابلاغ شد که بر اساس آن هر کجا سازمان تامین اجتماعی بیمارستان ملکی ندارد، تمامی خدمات درمانی در تعهد بیمه شدگان در بیمارستان‌های دولتی توسط سازمان پرداخت خواهد شد و بیمه شدگان همان فرانشیز ۱۰ درصدی را هم دیگر نمی‌پردازند.

وی افزود: در شهرستانهایی که مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی وجود دارد نیز سازمان به منظور حمایت و دسترسی بهتر مستمری بگیران، هزینه تمامی خدمات بستری در تعهد بیمه شدگان بالای ۶۵ سال در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی توسط سازمان پرداخت می شود و آنان نیز از پرداخت ۱۰ درصد فرانشیز به این مراکز معاف هستند.

امیری از طرح حماتی سازمان تامین اجتماعی از بیمه شدگان مبتلا به ویروس کرونا خبر داد و عنوان کرد: طبق نامه‌ی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با توجه به شیوع روز افزون ابتلا به ویروس کرونا و درگیری اکثر بیمه شدگان با مباحث درمان جهت حمایت از بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی تمامی هزینه های خدمات بستری و بستری موقت ناشی از درمان کرونا را در مراکز دولتی و دانشگاهی پرداخت می کند.

وی در پایان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۳۴۳ نفر از نیروهای درمانی، بهداشتی، خدماتی و اداری مراکز درمانی تأمین اجتماعی نیز مبتلا به ویروس کرونا شده اند.