اردوی راهیان نور دریایی خلیج فارس در بندرعباس آغاز شد

اردوی راهیان نور دریایی خلیج فارس روز شنبه پس از ۲ سال وقفه با حضور سردار مرتضی زارع معاون هماهنگ‌ کننده نیروی دریایی سپاه پاسداران در بندرعباس آغاز شد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از ایرنا، فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران در این مراسم گفت: پس از ۲ سال وقفه امسال راهیان نور دریایی در خلیح‌فارس و استان هرمزگان، بوشهر داریم که این افتخار از سال ۹۰ برای بندرعباس ایجاد شده که برپاکننده راهیان نور دریایی شهدای خلیج‌فارس باشد.

سردار عباس غلامشاه افزود: این توفیق را داشتیم که تا قبل سال ۹۸ که ممنوعیت برگزاری راهیان نور به واسطه کرونا ایجاد ۶۰ هزار زائر را در استان راهی راهیان نور دریایی کنیم و بیش از ۲۰۰ سفر دریایی با همکاری نیروی دریایی سپاه انجام‌ شود.
وی بیان داشت: در سال نخست برگزاری راهیان نور دریایی شهدای خلیج‌ فارس تنها چهار هزار زائر داشتیم اما در سال ۹۸ که آخرین سال برگزاری بود بیش از ۱۳هزار نفر زائر و متقاضی داشتیم که امکانات ما اجازه اعزام جمعیت افراد بیش از این را نمی‌داد.
سردار غلامشاهی گفت: جزیره هرمز، جزیره الشهدا است و شهدای بسیاری تقدیم نظام اسلامی کرده و در راهیان نور دریایی زائران به جزیره هرمز نیز برده می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: بتوانیم در برنامه امسال تا پایان تعطیلات ایام نوروز برنامه‌های خوبی داشته باشیم و زائرین را با روایتگری و ایثارگری شهدای مظلوم خلیج‌فارس آشنا کنیم ،چرا که به طور قطع یکی از جلوه‌های جهادتبیین نشان دادن رشادت‌های شهدا است.
این مراسم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، سردار مرتضی زارع معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی سپاه و احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در اسکله صیادی پشت‌شهر بندرعباس برگزار شد.