نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در حضور وزیر نفت:

از پیمانکار و نیروهای بومی در پروژه‌های نفتی استفاده شود

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه هرمزگان قطب اقتصاد و انرژی است ولی درصد بیکاری بالایی دارد گفت: متأسفانه در این استان اقتصادی بالغ‌بر ۲۶ درصد از جوانان استان بیکار هستند.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، احمد مرادی که در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی صنعت نفت در حضور وزیر نقت سخن می‌گفت افزود: باید دستور ویژه‌ای در خصوص مشخص شدن برآورد پروژه‌های عظیم هرمزگان صادر شود تا مردم استان شیرینی و حلاوت این پروژه‌ها را از طریق اشتغال‌زایی برای جوانان بیکار بچشند.

وی تأکید کرد که برابر ماده ۴۷ برنامه ششم توسعه، حتی‌المقدور سعی شود از پیمانکار و نیروهای بومی در پروژه‌های نفتی استفاده شود.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی کمک‌های مجموعه پالایشگاه‌های نفت هرمزگان به مردم هرمزگان را قابل‌تقدیر دانست و ادامه داد: در بحث بهداشت و درمان کمک پالایشگاه نفت بندرعباس و پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس سرآمد است .

مرادی به راه‌اندازی بیمارستان‌های تخصصی با تجهیزات بروز در این استان از سوی این پالایشگاه‌ها اشاره کرد که این مراکز درمانی بخش‌های از استان فارس، جنوب کرمان را پوشش می‌دهد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اشاره‌ای نیز به گازرسانی مناطق سردسیر استان مانند فارغان و احمدی بااعتباری بالغ‌بر ۸۰۰ میلیارد تومان داشت. وی گفت: ایجاد پالایشگاه و پترو پالایشگاه به نام حاج قاسم سلیمانی و مروارید مکران با رقم سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری اتفاق بزرگ در کشور رقم می‌خورد.

وی درزمینهٔ موانع و مشکلات پالایشگاه سرخون سخن گفت که وزیر نفت این موضوع مهم را موردبررسی و رفع را در دستور کار قرار دهد.

مرادی در بحث خط لوله هزار کیلومتری جاسک خطاب به وزیر نفت گفت: این پروژه یکی از طرح‌های بزرگی برای کشور محسوب می‌شود که باید ۴ درصد سود این پروژه مسئولیت‌های اجتماعی برای سود مردم در نظر گرفته شود در این زمینه جلسات متعددی با دولت برگزار کردیم ولی این موضوع را به شورای اقتصاد ارجاع دادند و نیاز است جنابعالی به این موضوع ورود کند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه کل مساحت جزیره ابوموسی ۱۲ کیلومتر است که نیازمند حمایت، توسعه زیرساختی و اشتغال‌زایی عظیم و انجام مسئولیت اجتماعی به‌موقع صنایع است اظهار داشت: تعداد کل افراد بیکار در جزیره ابوموسی به۱۵۰ نفر نمی‌رسد که می‌توان با یک طرح اساسی مشکلات مردم این جزیره حل شود.