استادیوم جام جهانی ۲۰۲۲ ناپدید می شود/ پایان کار ۹۷۴ با میزبانی از برزیل- کره جنوبی+ عکس

ورزشگاه ۹۷۴ قطر، میزبان بازی امشب برزیل- کره جنوبی در مرحله یک هشتم جام جهانی ۲۰۲۲، پس از انجام این دیدار ناپدید خواهد شد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ۸ ورزشگاه برگزار می‌شود. استادیوم احمد بن علی ورزشگاه الریان از دور مسابقات کنار رفت و اکنون در اختیار باشگاه الریان قرار دارد.

تیم ملی فوتبال برزیل امشب از ساعت ۲۲:۳۰ در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ در ورزشگاه راس ابوعبود (۹۷۴) به مصاف کره جنوبی می‌رود.

شبکه «الکاس» قطر از ناپدید شدن این ورزشگاه بعد از بازی برزیل و کره خبر داد. این ورزشگاه با کانتینر‌هایی ساخته شده و قرار است بعد از آخرین بازی از هم جدا شود و به صورت کلی ورزشگاهی به این نام دیگر وجود نخواهد داشت.

استادیوم ۹۷۴ (راس ابوعبود) قطر با استفاده از کانتینرهای حمل و نقل ساخته شده است، به همین خاطر ۹۷۴ تعداد کانتینرهای حمل و نقل مورد در این استادیوم یکی از دلایل نامگذاری آن است.

 

۹۷۴ همچنین کد شماره‌گیری بین المللی قطر است و در پشت نام ورزشگاه نیز نقش داشته است. این نام همچنین قرار است نشان دهنده موقعیت استراتژیک ورزشگاه باشد که نزدیک به فرودگاه بین المللی حمد، فرودگاه دوحه و بندر دوحه قرار دارد.

استادیوم ۹۷۴ که در منطقه راس ابو عبود در دوحه قرار دارد، با الهام از تاریخ غنی تجارت و دریانوردی قطر ساخته شده و توانسته است از نظر توسعه پایدار و معماری نوآورانه، توجه بسیاری از متخصصان را به خود جلب کند.

استادیوم ۹۷۴ (راس ابوعبود) قطر برای جام جهانی ۴۰ هزار نفر ظرفیت دارد و ساخت این ورزشگاه در سال ۲۰۱۸ کلید خورد و پس از سه سال به پایان رسید. این ورزشگاه به‌طور رسمی در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۱ (۹ آذر ۱۴۰۰) با بازی بین امارات متحده عربی و سوریه در چارچوب جام عرب افتتاح شد.