استاندار هرمزگان: اجرای طرح «مسکن متری» خانه‌دار شدن مردم را شتاب می‌دهد

استاندار هرمزگان با بیان اینکه تسریع در اجرای طرح مسکن تدریجی و متری منجر به ایجاد امید در جامعه خواهد شد گفت: اجرای این طرح، خانه‌دار شدن مردم را شتاب می‌دهد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از ایرنا، مهدی دوستی روز پنجشنبه در جلسه شورای مسکن با تاکید بر تسریع اجرای طرح مسکن تدریجی و متری، اظهار کرد: اجرای طرح مسکن متری منجر به ایجاد امید در جامعه خواهد شد و مردم برای جلوگیری از کاهش ارزش پول خود در بانک‌ها مسکن متری بخرند.

وی با تاکید بر لزوم تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، گفت: در طرح ساخت مسکن تدریجی به دنبال این هستیم زمان خانه‌دار شدن مردم را سرعت ببخشیم چنانچه در گام نخست بنایی قابل سکونت را احداث و تحویل مردم دهیم تا بتوانند از منازل خود استفاده کنند.

وی افزود: نقشه احداث منازل باید به گونه‌ای طراحی شود که قابلیت توسعه منازل وجود داشته باشد و در گام‌های بعدیِ این طرح، بتوانیم پروژه را تکمیل‌تر کنیم.

استاندار هرمزگان عنوان‌ کرد: واحدهای نهضت ملی مسکن باید به سرعت احداث و سند مالکیت نیز برای بناهای ساخته شده صادر شود تا مردم بتوانند با استفاده از تسهیلات بانکی، خانه‌های خود را توسعه دهند.

دوستی با اشاره به لزوم اجرای طرح ساخت مسکن متری در استان هرمزگان، تاکید کرد: در این طرح به دنبال این هستیم که با اولویت جوانان، امکانی ایجاد کنیم که مردم به جای اینکه نقدینگی و سرمایه‌های خود را در بانک نگهدارند یا در فعالیت‌های غیرمولد به کار بگیرند، مسکن متری بخرند.

وی تصریح‌ کرد: ساخت مسکن در شرایط فعلی به چهار هزار میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد که تزریق این میزان اعتبار می‌تواند در جامعه اثر تورمی بالایی داشته باشد اما با طرح مسکن متری می‌توان سرمایه‌های خرد مردم را نیز در حوزه خانه‌سازی کشور وارد کرد و بعداز چندسال امکان صاحبخانه شدن را برای جوانان فراهم کرد.

استاندار هرمزگان بر تدوین راهکارها و دستورالعمل‌های اجرایی طرح مسکن متری تاکید کرد و ادامه داد: برای اجرای این طرح بایستی از مطالعات مرکز تحقیقات مسکن و تجربیات کشورهای دیگر نیز استفاده و ابعاد آن به صورت شفاف برای مردم تبیین شود.