استاندار هرمزگان از بیماران دیالیزی بندرعباس عیادت کرد

استاندار هرمزگان از استقرار ۲۵ دستگاه جدید دیالیز در مرکز دیالیز بندرعباس طی ماه‌های آینده خبر داد.

به گزارش تیلا نیوز، مهدی دوستی صبح امروز همزمان با سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) با همراهی احمد مرادی نماینده حوزه مرکزی در مجلس شورای اسلامی و مدیران بخش سلامت، ضمن عیادت از بیماران در جریان مسائل و مشکلات ایشان قرار گرفت.

او کمبود دستگاه‌های دیالیز با کیفیت در استان و نیاز بالای بیماران را مهم دانست و گفت: در ماه‌های گذشته خرید و تامین ۳۰ دستگاه دیالیز آلمانی برای استان و بندرعباس در دستورکار قرار گرفت و خوشبختانه تامین ارز این دستگاه‌ها نیز انجام شده و هزینه آن به شرکت تولید کننده پرداخت شده است.

استاندار هرمزگان با اشاره به زمان‌بر بودن ورود و ترخیص این دستگاه‌ها به کشور، گفت: خوشبختانه پنج دستگاه دیالیز جدید در مرکز دیالیز بندرعباس نصب شده و هم اکنون بیماران با استفاده از آن‌ها خدمات درمانی دریافت می‌کنند و ۲۵ دستگاه باقی مانده نیز طی چند ماه آینده به بندرعباس خواهند رسید.

استاندار هرمزگان همچنین برای رفاه حال مراجعان، با جانمایی سالن انتظار مرکز دیالیز بندرعباس دستور داد ساخت سالن این مرکز آغاز شود .

او همچنین از روند پیشرفت پروژه بیمارستان مادر و کودک بندرعباس بازدید کرد و از نزدیک روند عملیات اجرایی بیمارستان مادر و کودک را مورد بررسی قرار داد.

دوستی با تاکید بر تسریع در روند اجرایی این بیمارستان گفت: تکمیل پروژه های زیرساختی معطل و نیمه تمام حوزه درمانی استان بخش مهمی از برنامه خدمت دولت به مردم است که لازم است با اهتمام ویژه طبق برنامه پیشرفت داشته باشد و به مردم تقدیم شود.

استاندار هرمزگان تامین همزمان تجهیزات را مهم برشمرد و گفت: برنامه خرید و انتقال تجهیزات خریداری شده به بندرعباس، بهره برداری مردم از این خدمت را تسریع می کند و از این جهت اهمیت زیادی دارد.

بیمارستان پنج طبقه مادر و کودک بندرعباس در زمینی به وسعت ۹ هزار مترمربع در حال ساخت است که با پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد طبق برنامه اعلام شده در دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.