استاندار هرمزگان: روستانشینان بالای ۱۸ سال در هرمزگان واکسینه می‌شوند

استاندار هرمزگان گفت: همه افراد بالای ۱۸ سال در روستا‌های استان در مدت یک هفته واکسینه می‌شوند.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، فریدون همتی پس از نشست تصویری با ستاد ملی مقابله کرونا و در نشست استانی این ستاد در بندرعباس افزود: مقرر شده طرحی به همین منظور در دو روز آینده ارائه، و واکسیناسیون روستانشینان بالای ۱۸ سال از همین هفته آغاز شود.

وی گفت: برای اجرای این تصمیم نیز کمیته‌ای متشکل از معاونت‌های سیاسی، عمرانی و توسعه استانداری به همراه هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تشکیل شده است.

به گفته استاندار هرمزگان، در بشاگرد و بوموسی تقریباً همه افراد بالای ۱۸ سال علیه بیماری کرونا واکسینه شده اند.

همتی با بیان اینکه با همکاری مردم، مسئولان و تلاش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روند کرونا در استان نزولی شده است؛ افزود: اکنون شمار بیماران مبتلا به کرونا نسبت به روز‌های اوج این بیماری ۳۰ درصد، بستری‌ها ۲۵ و شمار فوتی‌ها نیز ۱۹ درصد کاهش یافته است.

وی درصد مرگ و میر بر اثر این بیماری در استان را به نسبت میانگین کشوری پایین دانست و افزود: در هرمزگان در سال گذشته درصد مرگ بر اثر کرونا دو و ۱۶ صدم درصد و در کشور سه و ۴۴ صدم درصد بوده است.

استاندار هرمزگان افزود: امسال نیز این میزان در هرمزگان ۹۶ صدم درصد و در کشور یک و ۴۸ صدم درصد است که نشان دهنده وضعیت مطلوب‌تر هرمزگان به نسبت دیگر مناطق کشور است.

همتی، واکسیناسیون و در کنار آن رعایت شیوه نامه‌ها و قرنطینه صحیح و هوشمندانه را از راهکار‌های کنترل همه گیری کرونا دانست و افزود: مراکز واکسیناسیون از ۸ صبح تا هشت شب بمدت ۱۲ ساعت در استان فعال خواهند بود و با گشایش در واردات واکسن کرونا و تولیدات داخلی، سرعت و شمار مرکز واکسیناسیون را افزایش می‌دهیم.

به گفته وی، در هرمزگان ظرفیت تزریق روزانه ۵۰ هزار دوز واکسن کرونا وجود دارد.