استاندار هرمزگان: سند توسعه متوازن جزایر باید بر اساس نیاز مناطق بازنگری شود

استاندار هرمزگان گفت: سند توسعه متوازن جزایر استان باید بر اساس نیاز مناطق بازنگری و تدوین شود.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از مهر، مهدی دوستی در جمع خبرنگاران در تشریح جلسه ویژه بررسی روند اجرای «سند توسعه پایدار و رفع مشکلات ساکنان جزایر استان هرمزگان» با تاکید بر لزوم اجرای مصوبات سند توسعه جزایر استان هرمزگان توسط دستگاه‌های اجرایی، عنوان کرد: روند اجرای مصوبات سند توسعه جزایر استان به صورت منظم بررسی می‌شود.

وی افزود: توسعه جزایر راهبردی اساسی خواهد بود که با جدیت در استان دنبال خواهد شد و تلاش داریم با استفاده از ظرفیت‌های موجود و فراهم سازی امکان ایفای نقش بین‌المللی برای جزایر استان و توسعه نقش تجارت و تولید، معیشت و اشتغال جزایر را رونق دهیم.

استاندار هرمزگان گفت: خوشبختانه بیش از ۶۵ درصد مصوبات سند توسعه جزایر استان اجرایی شده و امیدواریم با برگزاری منظم این جلسات و تصمیمات میدانی که اتخاذ خواهد شد، فرآیند تحول در جزایر، به نفع مردم تغییر پیدا کند.

دوستی عنوان کرد: پیرو بند ۱۰ سیاست‌های کلی جمعیت، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، مصوباتی که در راستای تحقق آن به تصویب رسیده باید با جدیت دنبال و به صورت مستمر پیگیری شود.

وی با اشاره به نقش درآمدهای مالیاتی در توسعه و عمران جزایر، گفت: پیگیری لازم به منظور پرداخت مالیات شرکت‌ها و بنگاه‌ها در استان، به‌ویژه شرکت‌های نفتی که در جزایر مستقر هستند، باید صورت بگیرد.

دوستی، تکمیل رینگ دور جزایر هرمز و لارک را هم مورد تأکید قرار داد و گفت: این دو پروژه باید به سرعت تکمیل شود و تأمین منابع اعتباری آنها در جلسه‌ای فوری، مورد رسیدگی قرار گیرد.

استاندار هرمزگان، ضرورت تثبیت و توسعه ظرفیت حمل و نقل دریایی و هوایی در جزایر را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: به منظور پیشگیری از کاهش ظرفیت ناوگان حمل و نقل دریایی و ریلی، باید تأمین اعتبار پایدار در دستور کار قرار بگیرد و الگوها را به گونه‌ای تعریف کنیم که تأمین اعتبار این حوزه متکی به ظرفیت داخل استان باشد و با درآمدزایی شرایط فعلی را راهبری کنیم.

وی همچنین خواستار بررسی و ارزیابی طرح تفصیلی جزیره ابوموسی شد و گفت: سند چشم انداز توسعه متوازن جزایر استان باید بر اساس نیاز سنجی منطقه بازنگری و تدوین شود.

استاندار هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: باید شرایط به گونه‌ای مهیا شود که سرمایه گذاران با اطمینان خاطر و سپری شدن حداقل زمان ممکن، امکان سرمایه گذاری داشته باشند و بتوانند به توسعه پایدار و افزایش جمعیت جزایر کمک کنند.