استاندار هرمزگان: فرمانداران در شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی درصورت تداوم توبیخ می‎‌شوند

فرماندارانی که در هفته آینده وضعیت قرمز شیوع کرونا در مناطق تحت مدیریت آن‌ها ادامه پیدا کند، توبیخ شده و حتی در صورت تداوم عزل می‌شوند.

استاندار هرمزگان با اشاره به جدیدترین رنگ بندی کرونایی که از ۱۳ منطقه با وضعیت قرمز در کشور، ۶ شهرستان مربوط به این استان است، گفت: فرماندارانی که در هفته آینده وضعیت قرمز شیوع کرونا در مناطق تحت مدیریت آن‌ها ادامه پیدا کند، توبیخ شده و حتی در صورت تداوم عزل می‌شوند.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از ایرنا، فریدون همتی در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان افزود: شهرستان‌های بندرعباس، میناب، رودان، جاسک، بندرخمیر و قشم هم اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند که فرمانداران باید برای کنترل و نظارت بر رعایت محدودیت‌ها و تلاش در راستای کاهش شیوع کرونا در شهرستان ها اقدام کنند.

وی بیان داشت: باید اقدام قاطع در راستای جلوگیری از جابجایی و سفرهای غیرضروری داخل استان توسط فرمانداران با نظارت قوی و شدید صورت گیرد و از هرگونه تردد غیرضروری و مسافرت جلوگیری شود.

استاندار هرمزگان همچنین لزوم رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در اداره‌ها، دستگاه ها، سازمان‌ها و نهادها را مورد تاکید قرار داد و در تذکری به مدیران، گفت: همه دستگاه ها موظف هستند تمامی مصوبه های ستاد مقابله با کرونا را رعایت کنند و باید به تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی پایبند باشند.

🔸 محدودیت و تعطیلی مشاغل مجدد در شهرهای هرمزگان اعمال می‌شود

استاندار هرمزگان با بیان اینکه باتوجه به گرمای هوا نگرانی از افزایش خطر انتقال ویروس کرونا در فضاهای بسته نیز وجود دارد، ادامه داد: محدودیت‌ها و تعطیلی مشاغل متناسب با وضعیت رنگ بندی شیوع کرونا در شهرستان‌های هرمزگان مجدد اعمال می‌شود.

وی افزود: براین اساس در شهرستان‌های در وضعیت قرمز، تنها مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت بوده و مشاغل گروه های ۲، سه و چهار ممنوع و تعطیل خواهند بود.
همتی تصریح کرد: همچنین در شهرستان‌های در وضعیت نارنجی بندرلنگه، بستک و پارسیان فعالیت مشاغل گروه سه و چهار تعطیل است و در شهرستان‌های در وضعیت زرد همچون حاجی‌آباد، سیریک، بشاگرد و ابوموسی تنها مشاغل گروه چهار باید تعطیل باشند.

وی همچنین از تداوم دورکاری کارکنان متناسب با وضعیت قرمز، نارنجی و زرد شیوع کرونا در شهرستان‌های هرمزگان خبر داد و گفت: در شهرستان‌های بندرعباس، میناب، رودان، جاسک، بندرخمیر و قشم در وضعیت قرمز، ۵۰ درصد کارمندان دستگاه های خدمات رسان ضروری و ۲ سوم کارمندان سایر اداره‌ها باید به صورت دورکاری وظایف خود را انجام دهند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های بندرلنگه، بستک و پارسیان که در وضعیت نارنجی هستند، یک سوم کارمندان دستگاه های خدمات رسان ضروری باید به صورت دورکاری فعالیت کنند و در سایر اداره‌ها هم باید ۵۰ درصد از کارمندان به صورت دورکاری کارهای خود را انجام دهند.

همتی اظهار داشت: در شهرستان‌های حاجی‌آباد، سیریک، بشاگرد و ابوموسی که در وضعیت زرد قرار دارند، کارمندان دستگاه های خدمات رسان ضروری به صورت کامل حضور خواهند یافت و در دیگر اداره‌ها یک سوم کارمندان به صورت دورکاری، فعالیت خواهند کرد.

افزایش بستری بیماران کرونایی در هرمزگان نشان از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی است

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در هفته گذشته بیشترین میزان بستری بیماران مبتلا به کرونا حتی نسبت به اوج بیماری در سال گذشته را در هرمزگان شاهد بودیم، اضافه کرد: تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در استان نیز افزایش یافته است که تمامی این موارد نشان‌دهنده کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
وی اظهارداشت: این وضعیت به معنای عادی انگاری، رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، تجمع‌ها و کم‌توجهی به فاصله گذاری در اماکن عمومی در هرمزگان است که موجب افزایش شیوع ویروس کرونا در این استان شده است.

همتی بیان داشت: با وجود تمامی درخواست‌هایی که برای نداشتن دید و بازدید در تعطیلات عید فطر و همچنین برگزاری نماز به صورت محدود داشتیم، اما باز هم شاهد رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و افزایش بیماری بویژه در روستاهایی هستیم که کمتر این موارد را رعایت کردند و دچار افزایش ابتلا به کرونا شده‌اند.

وی یادآورشد: حتی در نمازهای جماعت در روستاها نیز شاهد ابتلای افراد به کرونا بوده‌ایم که نشان می‌دهد باید به طور جدی محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

🔸 ۱۲ تا ۱۷ خرداد هرگونه تردد و مسافرت در هرمزگان ممنوع است

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان همچنین از ممنوعیت تردد و هرگونه سفر در تعطیلات پیش روی خبر داد و عنوان کرد: از چهارشنبه ۱۲ تا دوشنبه ۱۷ خرداد هرگونه تردد و مسافرت داخل استان از شهر به شهر، از شهر به روستا، از روستا به شهر و همچنین سفر به خارج استان و همچنین مسافرت از دیگر استان‌ها به هرمزگان ممنوع است.

وی بیان داشت: فرمانداران باید با قاطعیت و با همکاری نیروی انتظامی، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی تمامی ورودی و خروجی‌های اصلی هرمزگان و تمامی شهرستان‌ها را به شدت بویژه در مناطق قرمز همچون بندرعباس کنترل کنند.

وی از مردم هرمزگان به طور جدی خواست که همکاری لازم را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری و نداشتن هرگونه دورهمی و مهمانی را داشته باشند و در این تعطیلات به طور حتم در خانه بمانند تا سلامتی خود، خانواده و جامعه حفظ شود و اگر در این ایام رفت و آمد غیرضروری صورت نگیرد، چرخه بیماری قطع و همانند گذشته با همکاری مناسب مردم شاهد کنترل بیماری کرونا در هرمزگان خواهیم بود.