استاندار هرمزگان: نخستین پارک آبی بندرعباس تا سه ماه آینده به بهره برداری می رسد

پارک آبی بندرعباس تا سه ماه آینده به بهره برداری می‌رسد و هم اکنون ۷۵ درصد پیشرفت ساخت دارد.

به گزارش تیلا نیوز، فریدون همتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پارک آبی بندرعباس تا سه ماه آینده به بهره برداری می‌رسد و هم اکنون ۷۵ درصد پیشرفت ساخت دارد.

استاندار هرمزگان در خصوص مشکلات پیش روی این مجموعه گردشگری گفت: این مجموعه گردشگری با مشکل رمپ ورودی و خروجی و تامین سوخت مواجه است که برای رفع آن باید پیگیری لازم از سوی معاونت عمرانی استانداری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان انجام شود.

همتی با اشاره به میزان سرمایه گذاری این طرح تصریح کرد: حجم کل سرمایه گذاری این طرح گردشگری یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون برای اجرای برای آن بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال به عنوان سهم آورده سرمایه‌گذار و منابعی که از محل تسهیلات بانکی تزریق پیداکرده، هزینه شده است.

استاندار هرمزگان در پایان افزود : این پارک آبی و مجموعه تفریحی شامل رودخانه آرام، رودخانه خروشان، دریاچه کودکان، سرسره با ارتفاع بین ۱۴ تا ۲۱ متر، کافی شاپ روباز و مسقف، غار نمک و پارکینگ به وسعت هشت هزار مترمربع در شرق بندرعباس درحال احداث است.

به گزارش تیلا نیوز، پارک آبی بندرعباس به مساحت ۲۶ هزار مترمربع و زیربنای ساختمانی ۱۸ هزار مترمربع است که برای پذیرش روزانه سه هزار نفر، ظرفیت دارد.

عملیات احداث پارک آبی بندرعباس به عنوان یکی از زیرساخت‌های ارتقاء صنعت گردشگری هرمزگان در سال ۱۳۹۴ آغاز، اما بدلیل مشکلات مالی با وقفه چند ساله مواجه شد که از سال ۱۳۹۹ مجدداً عملیات اجرایی آن از سرگرفته شد.