استاندار هرمزگان: ۳۴ هزار نفر واکسن کرونا را در جزیره قشم دریافت کرده‌اند

استاندار هرمزگان گفت: از حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بالای ۱۸ سال در شهرستان قشم، تاکنون نزدیک به ۳۴ هزار نفر واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، فریدون همتی پس از بازدید از بیمارستان پیامبر اعظم (ص) و مراکز واکسیناسیون در شهرستان قشم با اشاره به فعالیت ۱۰ مرکز واکسیناسیون در جزیره قشم، عنوان کرد: از حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بالای ۱۸ سال در شهرستان قشم، تاکنون نزدیک به ۳۴ هزار نفر واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و پیگیری‌ها برای واکسیناسیون تمام جمعیت بالای ۱۸ سال در این شهرستان در حال انجام است.

وی ادامه داد: همچنین در حال حاضر ۵۰ تخت خالی برای بستری بیماران، در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) شهرستان قشم، وجود دارد.

استاندار هرمزگان مهمترین راه درمان بیماری کرونا را پیشگیری از آن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست و افزود: مردم باید پروتکل‌های بهداشتی به ویژه عدم حضور در تجمعات، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی و استفاده از ماسک را هرچه بیشتر رعایت کنند.

همتی تصریح کرد: انتظار داریم مردم شریف هرمزگان از جمله مردم بزرگوار قشم، برای حفظ سلامتی و جان خود، خانواده و دیگران، پروتکل‌های بهداشتی را بسیار بیشتر رعایت کنند.

وی گفت: افرادی که علائم بیماری کرونا را در خود احساس می‌کنند، باید بلافاصله خود را قرنطینه و از دیگران جدا کنند و به موقع مراجعه به پزشک داشته باشند.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه افراد مبتلا به کرونا باید حتماً دوره قرنطینه دو تا سه هفته‌ای را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه یکی از مشکلات موجود، عدم رعایت دوره قرنطینه توسط این افراد است که با انتقال بیماری کرونا، موجب ابتلا، بستری، مرگ و به خطر افتادن جان و سلامتی دیگران می‌شوند.

همتی اظهار داشت: با تکیه بر فرهنگ و توجه مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، شیوع بیماری کرونا کاهش پیدا خواهد کرد. بدون کمک و همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در کنترل بیماری کرونا موفق نخواهیم شد.

استاندار هرمزگان همچنین از تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه پرستاران، پزشکان، کادر درمان و بهداشت، کارکنان بیمارستان‌ها، نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج در استان هرمزگان و همچنین در شهرستان قشم در راستای خدمات رسانی و درمان بیماران مبتلا به کرونا، تشکر و قدردانی کرد.