استاندار هرمزگان:

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای واردات واکسن کرونا

استاندار هرمزگان گفت: ظرفیت بخش خصوصی برای افزایش واردات واکسن کرونا به کار گرفته شود.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از مهر، فریدون همتی ظهر شنبه در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا که به صورت ارتباط ویدئو کنفرانس و به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، ضمن تشریح اقدامات مقابله با کرونا در استان هرمزگان، عنوان کرد: تشخیص و شناسایی زودهنگام بیماران مبتلا به کرونا جهت درمان و قرنطینه آنها، آموزش و اطلاع‌رسانی گسترده با محوریت صداوسیما و همکاری دیگر رسانه‌ها، توسعه واکسیناسیون عمومی از جمله واکسیناسیون افراد ۱۸ ساله به بالا در جزایر استان هرمزگان، از اقدامات مهم مقابله با کرونا در هرمزگان بوده است.

وی ادامه داد: تجهیز محل دائمی نمایشگاه های بندرعباس برای بستری بیماران مبتلا به کرونا تا ظرفیت هزار تخت در حال انجام است، که بخشی از آن صورت گرفته و در صورت نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استاندار هرمزگان افزود: بیمارستان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است که این ظرفیت درمانی نیز برای بستری بیماران مبتلا به کرونا، استفاده خواهد شد.

همتی تصریح کرد: در همه شهرستان‌های استان هرمزگان، تلاش شده تا ظرفیت‌ها برای بستری بیماران مبتلا به کرونا افزایش یابد.

بدهی ۱۲۰ میلیارد تومانی علوم پزشکی بابت تامین دارو

وی با طرح برخی درخواست‌ها در این زمینه به بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان بدهی بابت تامین دارو و همچنین کمبود نیروی انسانی در مراکز درمانی اشاره کرد و خواستار دستور ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران برای رفع این موارد شد.

استاندار هرمزگان همچنین با بیان اینکه واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی، کمک خوبی به دولت در تسریع واکسیناسیون عمومی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت بخش خصوصی در این راستا استفاده شود.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست ضمن قدردانی از اقدامات و تلاش های کادر درمان و بهداشت در هرمزگان برای مقابله با کرونا در این استان، دستور پرداخت معوقات تامین دارو را صادر کرد.

رئیس جمهور همچنین در راستای افزایش نیروی مراکز درمانی دستور داد، از ظرفیت نیروهای مسلح، هلال احمر و سایر نهادها در این زمینه استفاده شود.

رئیسی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی به مردم در خصوص بیماری کرونا، بیان داشت: صاحبان تریبون اعم از بزرگان هر منطقه و نخبگان و رسانه ها در این راستا اقدام کنند.