استقرار گروه‌هایی از بنیاد مسکن در روستاهای زلزله‌زده هرمزگان جهت ارزیابی خسارت‌ها

استاندار هرمزگان گفت: گروه‌های ارزیاب و عملیاتی هلال احمر، اورژانس، راهداری و اتفاقات برق و مخابرات بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه شش ریشتری در شهرستان بستک به منطقه اعزام و بررسی و اقدامات میدانی را انجام دادند.

به گزارش تیلا نیوز، مهدی دوستی صبح امروز ۲۷ اسفندماه با اشاره به وقوع زلزله ای به قدرت ۶ ریشتر در بامداد روز پنجشنبه ۲۶ اسفندماه به مرکزیت کوخرد شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان، عنوان کرد: بلافاصله پس از وقوع زلزله، آماده باش کامل به دستگاه‌های مسئول و مرتبط اعلام و جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران تشکیل شد و مجموعه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان همچنان در آماده باش کامل هستند.

وی ادامه داد: تیم های ارزیاب و عملیاتی هلال احمر، اورژانس، راهداری و اتفاقات برق و مخابرات نیز پس از وقوع این زمین لرزه به منطقه اعزام و بررسی و اقدامات میدانی را انجام دادند.

استاندار هرمزگان افزود: خوشبختانه و با لطف پروردگار، این زمین لرزه تلفات جانی نداشت و آسیب‌ها و خسارت‌های آن مربوط به ترک خوردگی دیوار برخی ساختمان ها و منازل بود.

دوستی تصریح کرد: برق ۱۱ روستا پس از وقوع زلزله قطع شد که با اقدام سریع، برق تمامی این روستاها وصل و همچنین ارتباطات مخابراتی برقرار و آب این مناطق نیز در وضعیت پایدار است.

وی گفت: وضعیت برق، آب و ارتباطات مخابراتی در مناطق زلزله‌زده پایدار و برقرار است و تمامی مسیرهایی که مسدود شده بودند نیز بازگشایی شده است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: به دلیل وقوع زلزله و پس لرزه‌ها و نگرانی ایجاد شده در مردم در مناطق زلزله‌زده، چادر به اندازه کافی در سطح روستاهای کانون اصلی زلزله که آسیب دیدگی در آنها بیشتر بود، توزیع شده و در اختیار مردم قرار داده شده تا برای اسکان از آن استفاده کنند.

دوستی بیان داشت: از ساعت اولیه وقوع زمین لرزه، در روستاهای کانون اصلی زلزله حضور پیدا کردیم و ضمن دیدار و گفت‌وگو با مردم این مناطق، بازدید از منازل نیز صورت گرفت که عمده مشکل مربوط به ترک خوردگی دیوار منازل بود.

وی اضافه کرد: گروه‌هایی از بنیاد مسکن در روستاهای زلزله‌زده مستقر شده‌اند و کار ارزیابی خسارت‌ها را انجام می‌دهند.

استاندار هرمزگان اظهار کرد: از رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور که از همان ساعات ابتدایی وقوع زلزله، پیگیر موضوع و وضعیت زلزله‌زدگان بودند و دستورات ویژه‌ای صادر کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم.