اشتغالزایی مستقیم برای ۴۶۰ نفر در هرمزگان با پیگیری دستگاه قضا

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از تحقق اشتغال مستقیم برای ۴۶۰ نفر پس از دستور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به عنوان رئیس ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه خبر داد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، آیین شروع به کار منتخبین آزمون استخدامی سال هزارو چهارصد و یک شرکت پالایش نفت آفتاب با حضور رئیس کل دادگستری هرمزگان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از مسئولین قضایی و اجرایی در سالن ملی گاز بندرعباس برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این مراسم اظهار داشت: در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و به منظور استفاده از ظرفیت بالای قوه قضائیه در جهت تحقق سیاست‌های مذکور برای امنیت سرمایه گذاری، رفع موانع حقوقی-قضایی تولید و اشتغال و مبارزه با مفاسد اقتصادی در چارچوب وظایف و اختیارات دستگاه قضایی بر اساس دستورالعمل شورای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه، تاکنون بخش قابل‌توجهی از موانع تولید در استان هرمزگان برداشته شده و از مسائل و مشکلات بسیاری از تولیدکنندگان و صنعتگران گره‌گشایی شده است.

مجتبی قهرمانی تصریح کرد: مساعدت و کمک در جهت رفع مشکلات پروژه ملی طرح توسعه مجتمع روغن سازی شرکت نفت آفتاب پس از چند سال وقفه و زمینه سازی برای ایجاد اشتغال پایدار برای ۴۶۰ نفر از اقدامات اخیر قوه قضاییه در راستای حمایت و مانع زدایی از تولید و اشتغال است که با دستور مستقیم حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای انجام شده است.

وی در ادامه افزود: پروژه توسعه مخازن خط لوله و ساخت مجتمع روغن پایه شرکت نفت آفتاب برای بیش از دوسال به علت مشکلات اجرایی و اختلاف به وجود آمده در واگذاری اراضی مورد نیاز متوقف شده بود که پس از مراجعه مسئولین این شرکت به دادگستری استان هرمزگان در سال ۱۳۹۹ و تقاضای حمایت از طرح مذکور، در نتیجه بازدید مسئولین قضایی از محل شرکت مذکور، برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و کسب تکلیف از ستاد مرکزی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه، خوشبختانه با تدبیر و دستور مستقیم حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای که در آن زمان عهده دار مسئولیت معاونت اول قوه قضاییه بودند این مشکل به طور کلی حل شد و احداث پروژه مذکور در اراضی ضلع شمالی پالایشگاه نفت بندرعباس کلید خورد که موجبات توسعه و اشتغالزایی هرچه بیشتر را برای جوانان متخصص بومی استان هرمزگان فراهم ساخت.

وی یادآور شد: بلافاصله پس از ابلاغ دستورات حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، جلسه ستاد پیگیری سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان هرمزگان برگزار شد و در نتیجه آن ضمن گره گشایی از مشکل دو ساله این شرکت با برگزاری آیین کلنگ زنی پروژه مذکور در بهمن ماه ۱۳۹۹،   کار توسعه این شرکت و فاز تکمیلی آن آغاز شد.

قهرمانی خاطرنشان کرد: در نتیجه توافقات صورت گرفته با دستگاه‌های متولی، ۱۸ هکتار زمین جهت ساخت این پروژه مهم اختصاص یافته و گام مهمی در جهت شکوفایی این پروژه بزرگ ملی برداشته شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین اعلام کرد: حسب بررسی‌های انجام شده و گزارش مسئولین این شرکت که یک واحد تولید چند منظوره مرتبط با پالایش نفت خام و روغن پایه است، علاوه بر سرمایه گذاری‌های قبلی و ایجاد اشتغال برای حدود ۹۰۰ نفر، از زمان اجرای مصوبه مذکور تاکنون در یک سال و نیم اخیر حدود ۳۰۰ نفر نیروی مستقیم جذب شده اند و امروز هم ۱۶۰ نفر شروع به کار خواهند کرد که در مجموع با احتساب این افراد پس از اجرای دستور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای برای حدود ۴۶۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

این مقام قضایی اذعان داشت: بنابر پیش بینی انجام شده با تکمیل پروژه توسعه مجتمع روغن سازی شرکت نفت آفتاب که در چهار فاز انجام می‌شود، برای ۲ هزار و پانصد نفر به صورت مستقیم و ۴ هزار و پانصد نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

وی همچنین عنوان کرد: میزان سرمایه گذاری در این طرح بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومان است که این حیث در سطح کشور بی نظیر بوده و ثمرات آن در راستای تولید و اشتغال، جلوگیری از خام فروشی، ارزآوری و رفع وابستگی به محصولات خارجی از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد.

مجتبی قهرمانی با اشاره به تأکیدات مستمر ریاست قوه قضائیه در خصوص لزوم حمایت و کمک به دولت، گفت: امروز همدلی و وحدت بین قوای سه گانه و مسئولین نظام مشهود است و به همین دلیل پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های گوناگون برای دشمن غیرقابل تحمل شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان با اشاره به اینکه حمایت قانونی و قاطع قوه قضائیه در چارچوب وظایف و اختیارات، کماکان از تمامی کارآفرینان و سرمایه‌گذاران ادامه خواهد داشت، تأکید کرد: برای کمک به دولت در جهت رفع موانع اصلی اقتصاد پویا، رونق سرمایه‌گذاری و تولید و مبارزه با بستر‌ها و گلوگاه‌های فساد، آمادگی کامل داریم.