اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد قشم برای واردات ۵۰۰ هزار دوز واکسن کرونا

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این آمادگی وجود دارد تا ۵۰۰ هزار دوز واکسن را وارد کشور کند که این موضوع را به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرده ایم و منتظر صدور مجوز هستیم.

به گزارش تیلا نیوز، مهدی زارعی در گفت و گو با ایسنا، افزود: منطقه آزاد قشم همواره خود را در کنار مردم دیده و می بیند و در بحث کمک به کنترل شیوع کرونا از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در این مدت همواره در کنار شبکه بهداشت و درمان در قشم بوده و هستیم، تصریح کرد: منطقه آزاد قشم این آمادگی را دارد تا در بحث تأمین تجهیزات، تخت بیمارستانی و زیرساختی ورود کند و در کنار مردم باشد تا بتوانیم از شیوع این ویروس جلوگیری کنیم.

زارعی با اشاره به اینکه در زمینه تجهیز و ایجاد بخش جدید کووید ۱۹ در قشم آمادگی کامل داریم، عنوان کرد: حتی این آمادگی وجود دارد تا در صورت واکسیه شدن نیروهای خدماتی، در تأمین نیرو هم به کمک شبکه بهداشت و درمان بیایم.

وی با بیان اینکه در خصوص تأمین پرستار نیز این آمادگی وجود دارد تا هر پرستاری در هرجای کشور شرایط حضور در قشم را داشته باشد، جذب کنیم، خاطرنشان کرد: اسکان در بهترین هتل، پرداخت مأموریت و اضافه کار از جمله مزایایی است که منطقه آزاد قشم آماده تحقق آن برای پرستاران داوطلب است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: با توجه به افزایش مراجعه بیماران مبتلا به ویروس کرونا به بیمارستان پیامبر اعظم(ص)، سازمان منطقه آزاد قشم با همیاری تعدادی از جوانان همیار سلامت نسبت به تجهیز کلینیک مذکور اقدام کرد.

زارعی ادامه داد: کلینیک مذکور با ۲۵ تخت و تشک بیمارستانی، ترولی، پایه سرم و سایر تجهیزات و ملزومات مورد نیاز کلینیک خلیج فارس تجهیز و برای ارائه خدمات سرم تراپی به بیماران کرونایی آماده شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: پیش از این نیز تعداد ۵۰ عدد کپسول اکسیژن توسط این سازمان به بیمارستان پیامبر اعظم (ص) اهدا کرد.

وی افزود: با خرید و نصب دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان پیامبر اعظم (ص)،ظرفیت اکسیژن تولیدی در این مرکز درمانی به میزان ۲ برابر، معادل ۱۲۰۰ لیتر در دقیقه افزایش یافت.

زارعی با اشاره به اینکه سه مرکز جامع سلامت در غرب جزیره قشم آماده تحویل به شبکه بهداشت و درمان است، اظهار کرد: منطقه آزاد قشم این آمادگی را دارد تا ۵۰۰ هزار دوز واکسن را وارد کشور کند که این موضوع را به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرده ایم و منتظر صدور مجوز هستیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه درگهان بیشترین آمار ابتلا به کرونا را در شهرستان قشم به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: در این شرایط باید همگی دست به دست هم دهیم تا بتوانیم شرایط را برای بهبود وضعیت کرونا در شهرستان قشم مهیا کنیم.