افتتاح سرکنسولگری چین در بندرعباس

با حضور سفیر چین و جمعی از مقامات استانی سرکنسولگری چین در بندرعباس افتتاح شد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری هرمزگان گفت: ایران و چین نمونه‌ای از کشور‌های مستقل و صلح دوست هستند که تصمیم گرفته‌اند توسعه روابط دوجانبه و تامین منافع متقابل را نقطه آغازی برای تحکیم صلح و ثبات منطقه‌ای و جهانی قرار دهند.

عادل شهرزاد گفت: مناطق جنوبی ایران به دلیل برخورداری از موقعیت ویژه اقتصادی و منابع سرشار انرژی می‌توانند به تحقق موفقیت بیشتر ابتکار‌های منطقه‌ای و بین المللی دو کشور کمک کند.

معاون استاندار هرمزگان گفت: جمهوری اسلامی ایران به دفعات از ابتکار‌ها و برنامه‌های جهانی کشور چین استقبال و آمادگی خود را برای گسترش مناسبات با این کشور در قالب ایده‌های یاد شده اعلام کرده است.

چانگ‌هوا سفیر جمهوری خلق چین در ایران که در صدر هیاتی دیپلماتیک برای افتتاح سرکنسولگری چین در بندرعباس به هرمزگان سفر کرده است با مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز دیدار و گفتگو کرد.

استاندار هرمزگان در این دیدار با ابراز خرسندی از آغاز فعالیت سرکنسولگری جمهوری خلق چین در بندرعباس، گفت: به صورت قاطعانه از فعالیت این سرکنسولگری در استان حمایت می‌کنیم و به همه مدیران دستگاه‌های اجرایی و مدیران شهرستان‌ها دستور خواهیم داد که به سرکنسولگری چین برای انجام مسئولیت هایش کمک کنند.

چانگ‌هوا سفیر جمهوری خلق چین نیز در این دیدار با بیان اینکه بندرعباس در کشور چین شهری شناخته شده است، گشایش سرکنسولگری در استان هرمزگان را گامی مهم در راستای تحکیم روابط دو کشور دانست و گفت: شرکت‌ها و کشتی‌های چینی بسیاری در بندرعباس حضور فعال دارند از همین بابت وجود کنسولگری می‌تواند نقش مهمی در توسعه همکاری‌های اقتصادی، گردشگری، صدور ویزا و توسعه تجارت داشته باشد.

چانگ‌هوا، ایران و چین را دو تمدن قدیمی و دوست روز‌های سخت معرفی کرد و افزود: فارغ از تحولات بین‌المللی اراده سران دو کشور بر توسعه مناسبات و روابط اقتصادی معطوف است و استان هرمزگان به واسطه قرار گرفتن در راه آبی ابریشم نقش مهمی در تحکیم روابط دارد و با توجه به امضای برنامه جامع همکاری ۲۵ ساله، هدف ما پیشبرد طرح‌های راهبردی و بلندمدت برای ایران و چین است.