افتتاح پایگاه اورژانس هوایی بستک/ استقرار دائمی بالگرد با حمایت خیرین نیک اندیش

طی مراسمی با استقرار یک فروند بالگرد ویژه امدادی، پایگاه اورژانس هوایی در بستک افتتاح شد.

به گزارش تیلا نیوز، در مراسمی با حضور نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس و برخی از مدیران یگان امداد هوایی کشور، پایگاه ویژه امداد هوایی بستک به بهره برداری رسید.

در این پایگاه امداد هوایی، یک فروند بالگرد ویژه امدادی به طور دائمی مستقر خواهد بود تا بتواند در زمان اعلام هرگونه عملیات امدادی به آسیب دیدگان خدمات ارائه دهد.

به گفته احمد جباری نماینده غرب هرمزگان، هزینه اجرای آشیانه و دیگر تجهیزات مورد نیاز برای استقرار این بالگرد امدادی را یکی از خیران نیک اندیش این منطقه تقبل کرده است.

این بالگرد برای پوشش خدمات امدادی غرب هرمزگان و نیز جنوب استان فارس در موقعیت بستک مستقر شده است.

پیگیری و بیان ضرورت استقرار اورژانس هوایی در غرب هرمزگان و دور بودن مراکز ویژه درمانی از این منطقه و بیان مستمر این مطالبه از سوی نماینده مردم این منطقه، از مرداد ۱۴۰۰ با حضور رییس هلی کوپتری ایران و رییس و اعضای کمیسیون عمران کلنگ آن به زمین زده شد و با مشارکت خیران و صرف هزینه بیش از ۶۰ میلیارد تومان برای ساخت آشیانه و پانسیون استقرار خلبانان و … از سوی خیران، سهمیه بالگرد ویژه به این مرکز اختصاص داده شد و اکنون این بالگرد ۵۰۰ میلیاردی در خدمت عموم مردم است و هزینه نگهداری آن نیز ماهانه بیش از دو میلیارد تومان با احتساب هزینه سوخت و نگهداری است.