افتخاری دیگر برای هرمزگان / درخشش دانش آموزان هرمزگانی با دو مدال طلا و برنز در المپیاد نانو

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از کسب دو مدال ارزشمند طلا و برنز توسط دانش آموزان هرمزگانی در دوازدهمین دوره المپیاد نانو خبر داد.

به گزارش تیلا نیوز، ایرج بیت اللهی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امیرحسین دیوارگر از آموزشگاه جامعه الصادق با کسب مدال طلا و نگین دیگ زاده با مدال برنز از آموزشگاه فرزانگان یک آموزش و پرروش ناحیه دو بندرعباس در دوازدهمین دوره المپیاد نانو خوش درخشیدند.

وی ادامه داد: هرمزگان از هشتمین تا دوازدهمین دوره این المپیاد، ۴ مدال طلا، ۲ نقره و ۵ برنز در کارنامه خود دارد که این مهم نشان از توانمندی، خلاقیت و پشتکار دانش آموزان هرمزگانی در سایه تلاش و حمایت معلمان و مربیان و اولیای گرامی است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به جزییات این المپیاد گفت: دوازدهمین دوره المپیاد نانو در سه مرحله برگزار شد، اولین مرحله ۴ مردادماه ۱۴۰۰ به صورت مجازی و با شرکت ۱۹۱۳ داوطلب توسط باشگاه نانو برگزار و بیش از ۴۰۰ نفر دانش آموزان هرمزگانی نیز در این ماراتن علمی شرکت کرده که ۳۲ نفر از آنها به مرحله دوم راه یافتند.

وی ادامه داد: آزمون مرحله دوم نیز ۴ شهریور ماه بصورت حضوری برگزار گردید و در نهایت دو نفر برتر از استان هرمزگان به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

به گفته بیت اللهی؛ مرحله سوم بصورت اردوی علمی از ۲۰ آبان به مدت یک هفته در تهران با حضور ۳۰ منتخب مرحله دوم از تمام استانهای کشور برگزار شد که در پایان هر دو نماینده استان که از اعضای فعال پژوهش سرای دانش آموزی ولایت ناحیه دو بندرعباس هستند موفق به کسب مدال طلا و مدال برنز شدند.

این مقام مسوول با بیان اینکه المپیاد دانش‌آموزی نانو رویداد مورد تایید بنیاد ملی نخبگان است، خاطرنشان کرد: دانش آموزان هرمزگانی همواره ثابت کرده اند که در صورت توجه جدی و فراهم شدن زمینه و بستر رشد می توانند در عالی ترین سطوح علمی بدرخشند و به تعبیری می توان گفت؛ هرمزگان سرزمین استعدادهای برتر است.