افزایش تعرفه های آب صحت ندارد

شرکت آب و فاضلاب کشور اعلام کرد: مطالب منتشره در فضای مجازی مبنی بر افزایش چند برابری تعرفه‌های آب فاقد اصالت و صحت است.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس آئین‌نامه هیات وزیران، مشترکان خانگی که طبق الگو اقدام به مصرف آب کنند، مشمول هیچ‌گونه افزایش تعرفه‌ای نخواهند شد و در عین حال تعرفه آب مشترکان خانگی با مصرف مازاد بر الگو به ترتیب با ضریب (۰.۵)، (۰.۷۵)، (۱.۵)، (۳) و (۵) نسبت به قیمت غیریارانه‌ای شامل مجموع هزینه‌های تأمین آب (هزینه‌های توزیع آب و جمع‌آوری فاضلاب مطابق صورت‌های مالی به علاوه مقادیر غیریارانه‌ای هزینه آب خام و انرژی الکتریکی برای پمپاژ و تأمین آب) و به صورت پلکانی (نسبت به مازاد) محاسبه و دریافت خواهد شد.

همچنین متوسط تعرفه آب مصارف صنعتی، عمومی غیرآموزشی و دستگاه‌های اجرایی و همچنین تجاری به ترتیب براساس ضریب (۱) و (۱.۵) نسبت به هزینه تأمین آب محاسبه و دریافت می‌شود.

هم‌اکنون ۵۴ درصد مشترکان آب زیر الگو مصرف می‌کنند و ۴۰‌درصد مشترکان نیز مصرف تا دو برابر الگو دارند که ضریب افزایش تعرفه آن بسیار پائین است. در عین حال ۶ درصد مشترکان مصرف بیش از دو برابر دارند که باید مصرف خود کاهش دهند.