رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خبر داد؛

افزایش دما در کشور از فردا

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران و رعد و برق در بعضی استان‌ها و افزایش دما خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور گفت: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی طی روزهای جمعه و شنبه (۲۷ و ۲۸ اسفندماه) در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، گیلان، شمال استان‌های خراسان شمالی و رضوی بارش برف و باران، وزش باد و گاهی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: یکشنبه (۲۹ اسفندماه) در شمال غرب و دوشنبه (اول فروردین ماه) در شمال غرب، سواحل شمالی، ارتفاعات البرز، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و سه شنبه(۲ فروردین ماه) علاوه بر این مناطق در برخی نقاط غرب و مرکز، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز بارش خواهیم داشت و از روز شنبه دمای هوا در غالب مناطق کشور به تدریج افزایش خواهد یافت. خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز طی روزهای جمعه و شنبه مواج و طوفانی هستند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۸ اسفندماه) نیمه ابری و دارای غبار محلی با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و برای روز یکشنبه (۲۹ اسفندماه) نیمه ابری و گاهی غبارمحلی و در بعد از ظهر ابری با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۷ و ۲۸ اسفند ماه) بندرعباس با دمای ۲۸ و ۲۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین واردبیل با دمای ۹- و ۴- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.