افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هرمزگان به ۶۵ درصد/ کاهش شمار فوتی‌های کرونا

استاندار هرمزگان گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان از ۳۸ درصد به ۶۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، فریدون همتی در تشریح آخرین وضعیت و اقدامات در حال انجام به منظور مهار بیماری کرونا در هرمزگان اظهار کرد: روند شیوع بیماری کرونا در کشور و همچنین در استان هرمزگان از سیر کاهشی برخوردار است.

وی با بیان این که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هرمزگان از ۳۸ درصد به ۶۵ درصد افزایش یافته است و همین امر موجب کاهش شیوع بیماری و کاهش بیماران بستری و موارد فوتی شده است، خاطرنشان کرد: میزان مرگ به دلیل بیماری کرونا در هرمزگان، کمتر از میانگین کشوری است.

استاندار هرمزگان، پیگیری برای حفظ افراد مبتلا در قرنطینه را یکی از مهم‌ترین راههای مهار بیماری کرونا برشمرد و تصریح کرد: افرادی که ناقل هستند و علائم بیماری را ندارند یکی از اصلی‌ترین علل شیوع بیماری هستند چرا که به راحتی در سطح جامعه رفت و آمد داشته و دیگران را به این بیماری مبتلا می‌کنند و لذا رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در این زمینه اهمیت می‌یابد.

همتی همچنین به تزریق حدود یک میلیون دوز واکسن کرونا در استان اشاره و بیان داشت: پیگیری مستمر برای دریافت سهمیه واکسن برای استان و تداوم مستمر فعالیت مراکز تجمیعی از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که در شرایط حاضر باید پیگیری شود.

استاندار هرمزگان از ائمه جمعه و جماعات شهرهای مختلف استان درخواست کرد تا نسبت به آگاه‌سازی مردم برای تزریق واکسن اقدام کرده و مردم را به واکسیناسیون ترغیب کنند چرا که با وجود واکسن در برخی از شهرها، استقبال از تزریق کم است و تبعات این وضعیت در بوجود آمدن موج آینده تأثیر مستقیم دارد.

همتی، ظرفیت تزریق واکسن کرونا در هرمزگان را قابل افزایش تا روزی 60 هزار دوز دانست و گفت: بسیج، هلال احمر، نیروهای مسلح در کنار دانشگاه علوم پزشکی به میدان آمده‌اند تا به سرعت همه جامعه واکسینه شوند.