افزایش ۵۰ درصدی خرید تضمینی گندم در هرمزگان/ رشد ۲ و نیم برابری نسبت به سال ۱۴۰۰

معاون بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان از افزایش ۵۰ درصدی خرید تضمینی گندم توسط شبکه تعاون روستایی این استان از کشاورزان هرمزگانی خبر داد.

به گزارش تیلا نیوز، معاون بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان گفت: بیش از ۵۸ هزار تن گندم، طی سال زراعی جاری از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش یافته است.

محمدرضا ماندگاری، افزود: با توجه به افزایش سطح زیر کشت که طی سال زراعی جاری رخ داده انتظار می‌رود میزان تولید گندم در استان هرمزگان از مرز ۶۰ هزار تن عبور کند.

وی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی خرید گندم تضمینی مباشرتی تعاون روستایی هرمزگان، تصریح کرد: میزان خرید تضمینی گندم تا پایان روز هفتم خردادماه به ۵۸ هزار ۳۰۰ تن رسیده که این میزان خرید توسط شبکه تعاون روستایی نسبت به سال گذشته با رشد ۵۰ درصدی و نسبت به سال ۱۴۰۰ با رشد حدود ۲ و نیم برابری روبه‌رو بوده است.

ماندگاری عنوان کرد: این مقدار گندم از کشاورزان شهرستان های، حاجی آباد، میناب، رودان، میناب، پارسیان و بستک که بیشترین میزان گندم از گندمکاران شهرستان حاجی آباد به مقدار ۳۴ هزار تن خریداری شده است و پس از آن، به ترتیب شهرستان های میناب، رودان بیشترین میزان خرید را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان با تأکید براینکه خودکفایی در تولید محصولات اساسی و تأمین نیازهای کشور از محل تولیدات داخل از اولویت برنامه‌های جهادکشاورزی می باشد، گفت: دولت به منظور حمایت از کشاورزان و تأمین محصولات استراتژیک اقدام به خرید تضمینی از کشاورزان می‌کند که با ابلاغ وزیر سازمان تعاون روستایی عهده داراین مسئولیت بصورت مباشرتی است.

ماندگاری ادامه داد: مهمترین عامل در خرید تضمینی گندم رضایت کشاورزان است که با گزینش و آموزش افرادی کار آزموده و صالح این امر میسر خواهد شد.

گفتنی است، خرید گندم هرمزگان از نیمه فرودین آغاز و تا اوایل تیرماه ادامه ادامه دارد.