الحاق ۱۰ فروند شناور جدید به ناوگان گردشگری تا قبل از نوروز

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: یک میلیون و ۹۰ هزار و ۲۱۵ نفر گردشگر دریایی با حضور در مناطق پرجاذبه این جزیره از جنگل‌های حرا دیدن و از پرنده‌نگری در سرزمین عجایب هفتگانه لذت بردند.

به گزارش تیلا نیوز، علی اشتری صبح امروز، با اشاره به مبادی ۱۱‌ گانه گردشگری دریایی در جزیره قشم اظهار کرد: طی ۹ ماهه امسال یک میلیون و ۹۰هزار و ۲۱۵ نفر توسط ۱۲۳هزار و ۵۰۷ شناور و قایق گردشگری از مناطق طبیعی سرزمین عجایب هفتگانه دیدن کردند.

وی با بیان اینکه به منظور ارتقا سطح ایمنی در مناطق گردشگری قشم۸۰ فروند شناور مجاز و استاندارد تحت نظارت موسسات رده‌بندی و سازمان بنادر ساخته و مشغول خدمات‌دهی هستند، از الحاق۱۰ فروند شناورگردشگری جدید به ناوگان دریایی قشم تا پیش از نوروز ۱۴۰۲خبر داد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم ساعات فعالیت در اسکله‌های گردشگری جزیره قشم را از طلوع آفتاب تا یک ساعت قبل از غروب اعلام و بر لزوم رعایت الزامات ایمنی(پوشیدن جلیقه، توجه به توصیه‌های ناخدا و فرمانده شناور، خودداری از حضور در مبادی غیر مجاز، توجه به هشدارهای هواشناسی و صیانت از محیط زیست و زیست بوم دریا) تاکید کرد.

به گفته اشتری شیب دراز، هنگام وکندالو از جمله مناطق گردشگری است که همه ساله پذیرای خیل عظیمی از گردشگران دریایی برای دلفین‌نگری است و بنادر لافت، گورزین، دهخدا، سهیلی، طبل و گوران نیز از دیگر مناطق برخوردار هستند که چشم هر طبیعت دوستی را به منظور بهره‌گیری از اکوسیستم طبیعی و زیست‌بوم گیاهی و جانوری از جمله جنگل‌های حرا که زیستگاه انواع پرندگان، آبزیان و دوزیستان است را به خود جلب می‌کند.

وی از بندر بهمن نیز بعنوان یکی از مناطق گردشگری ساحلی یاد کرد و افزود: یک فروند لنج چوبی و سه فروند شناور فایبر گلاس به امر گردشگری شبانه در این منطقه از جزیره مشغول هستند.