اموال تملیکی هرمزگان بیشترین فروش مزایده‌ای را به ثبت رساند

رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستیابی به رکورد فروش پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی اموال تملیکی این استان در مزایده سراسری اموال تملیکی خبر داد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از ایرنا، مجتبی قهرمانی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در جریان برگزاری مزایده سراسری الکترونیک شماره ۲۶۴ اموال تملیکی استان هرمزگان، بیش از ۷۰ درصد از ردیف های کالای موضوع این مزایده فروخته شد که با احتساب این مبلغ، اموال تملیکی استان هرمزگان همچنان ضمن دارا بودن بالاترین فروش در حوزه اموال متروکه از بیشترین میزان درآمد نیز برخوردار است.

وی اضافه کرد: با توجه به تدابیر اجرایی، اموال تملیکی استان هرمزگان، همچنین رکورددار بیشترین پرونده مختومه در حوزه اموال متروکه و قاچاق در بین استان های کشور است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین از فروش محموله ۴۷۰ کیلوگرمی زعفران به مبلغ ۱۱۴ میلیارد ریال در برگزاری مزایده سراسری اموال تملیکی استان هرمزگان نیز خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: عرضه این حجم از زعفران در یک مزایده برای نخستین بار و پس از تأیید نتیجه آزمایش ها، با هدف جلوگیری از تضییع این محموله ارزشمند و صیانت از حقوق بیت‌المال انجام شد.

قهرمانی یادآور شد: تعیین تکلیف کالاهای متروکه و ساماندهی امور بنادر، گمرکات و سازمان اموال تملیکی، از مسائل اصلی و ریشه‌ای هرمزگان در دوران نوین تحول قوه‌قضاییه است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان، تأکید کرد: با توجه به آمار عملکرد سازمان اموال تملیکی درخصوص تعیین‌تکلیف اموال بیت‌المال در سال ۱۴۰۰ و ۹ ماه سپری شده از سال ۱۴۰۱، استان هرمزگان در جمع‌بندی شاخص‌های ۱۸ گانه، رتبه نخست کشور را کسب کرد.