جانشین ستاد مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان:

امیدوارم تا پایان تابستان بخش عمده ای از هرمزگانی‌ها را واکسینه کنیم

جانشین ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان هرمزگان گفت: در تلاشیم با وجود واردات محموله های واکسن کرونا به کشور بتوانیم تا پایان تابستان بخش عمده ای از جمعیت استان هرمزگان را به سرعت واکسینه کرده و بتوانیم ایمنی نسبی در سطح استان ایجاد کنیم.

به گزارش تیلا نیوز، علی رئوفی در گفت و گو با ایسنا، افزود: متاسفانه شاهد هستیم این روزها با شیوع گسترده دلتا ویروس در سطح استان هرمزگان مواجه ایم و وضعیت را در تمامی شهرستان ها بغرنج کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اکثر بیمارستان های استان با تکیمل ظرفیت تخت های بیمارستانی مواجه هستند، اظهار کرد: اخبار امید بخشی از ترخیص مواد اولیه تولید سرم و دارو نیز اطلاع رسانی شده و با تمهیدات اندیشیده شده بزودی کمبود اقلام دارویی و سرم برطرف می شود.

رئوفی با اشاره به اینکه از آحاد جامعه می خواهیم از عادی انگاری و تجمعات بی مورد همچون شب نشینی و بازار گردی خودداری کنند، اضافه کرد: از تمامی عزاداران حسینی می خواهم در این مدت نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های صادر شده از سوی وزارت بهداشت و درمان به اجرای آئین های عزادارای بپردازند تا مبادا گرفتار کرونا شده و به قطع زنجیره شیوع کرونا کمک کنند.

وی در خصوص تبدیل نمایشگاه بین المللی بندرعباس به محل پشتیبان بستری بیماران کرونایی، عنوان کرد: در مرحله نخست ۱۰۰ تخت بیمارستانی، در مرحله دوم ۱۲۰ تخت بیمارستانی و در مرحله سوم ۱۰۰ تخت بیمارستانی در این محل تجهیز و جهت بستری بیماران کرونایی در صورت نیاز مورد استفاده قرار می گیرد.

جانشین ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان هرمزگان با اشاره به اینکه امیدواریم با رعایت شهروندان و کاهش شیوع کرونا هیچگاه این محل مورد استفاده قرار نگیرد، اضافه کرد: با ایجاد این محل و همچینین آماده سازی بیمارستان نیروی دریایی ارتش طی روزهای آینده در تلاشیم در صورت عدم وجود تخت خالی در بیمارستان ها، بتوانیم جوابگوی نیاز بیماران کرونایی باشیم.

وی در خصوص سرعت واکسیناسیون کرونا در استان هرمزگان، بیان کرد: خوشبختانه طی روزهای گذشته سرعت واکسیناسیون در استان هرمزگان رشد فزونی به خود گرفته و در تلاشیم با وجود واردات محموله های واکسن کرونا به کشور بتوانیم تا پایان تابستان بخش عمده ای از جمعیت استان هرمزگان را به سرعت واکسینه کرده و بتوانیم ایمنی نسبی در سطح استان ایجاد کنیم.