با حضور استاندار هرمزگان؛

اولین خط تردد دریایی بندرعباس-ابوموسی آغاز به کار کرد

درپی مصوبات سفر استاندار هرمزگان به جزیره ابوموسی و تاکید بر تسهیل تردد دریایی شهروندان این جزیره، اولین خط دریایی مسافربری بندرعباس- ابوموسی در اسکله شهید حقانی افتتاح شد.

به گزارش تیلا نیوز، صبح پنجشنبه طی مراسمی با حضور مهندس مهدی دوستی، اولین خط دریایی مسافربری بندرعباس- ابوموسی در اسکله شهید حقانی افتتاح و آغاز به کار کرد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان، در حاشیه این آیین گفت: وظیفه داریم تردد به جای جای کشور را تسهیل کنیم و پایدارسازی خط هوایی تردد به جزیره ابوموسی تاکید کرد.

وی تصریح‌ کرد: خط دریایی تردد به جزیره ابوموسی از امروز برای اولین بار با بیش از ۱۰۰ مسافر آغاز به کار کرد که این امر تاثیر بسزایی در تسهیل عبور و مرور مردم این جزیره خواهد داشت.

استاندار هرمزگان با اشاره به چشم‌انداز استان در توسعه گردشگری تصریح‌کرد: این خط مسافربری دریایی در حال حاضر ۲ نوبت در هفته سرویس‌دهی خواهد داشت اما برنامه داریم که این خط توسعه پیدا کند چرا که می‌تواند در فعال‌سازی گردشگری جزیره ابوموسی نقش‌آفرین باشد.

گفتنی است شناور دریایی کلاس یک با ظرفیت ۱۵۸ نفر مسافر و پنج تُن بار برای خدمات‌دهی در این مسیر در نظر گرفته شده است که در روزهای یکشنبه و پنج‌شنبه مسافران بندرعباس را به مقصد ابوموسی و بالعکس جابه‌جا خواهد کرد.

این شناور صبح پنجشنبه با ۱۳۰ مسافر اولین سرویس خود به مقصد جزیره ابوموسی را انجام داد.