اینترنت «شاد» در سال تحصیلی جدید رایگان است/ ابلاغ الگوی بازگشایی مدارس تا ۲ روز آینده

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از رایگان بودن اینترنت شاد در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، علیرضا کاظمی سرپرست آموزش و پرورش در حاشیه افتتاحیه اجلاسیه سوم کنگره کنگره سیزدهم اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون‌ فرهنگیان و دانش‌آموزان، اظهار کرد: واکسیناسیون دانش‌آموزان در دستور ستاد کرونا قرار گرفته است و پیگیری‌ها از سوی وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه ادامه دارد. تا واکسن وارد نشود، نمی‌توانیم زمانی برای واکسیناسیون دانش‌آموزان اعلام کنیم.

وی افزود: در واکسیناسیون دانش‌آموزان، اولویت با دانش‌آموزان پر خطر در حوزه بیماری‌های خاص است‌. در این خصوص مکاتبه‌ای را انجام می‌دهیم تا دانش‌آموزان پرخطر واکسینه شوند.

کاظمی درباره واکسیناسیون فرهنگیان ادامه داد: تقریبا بیش از ۹۰ درصد فرهنگیان دُز اول واکسن را زدند و برای مرحله دوم ۶۰ درصد فرهنگیان واکسن تزریق کردند و طی این چند روز واکسیناسیون تکمیل

وی درباره دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل گفت: بر اساس آمار سال گذشته بیش از ۹۸ درصد دانش‌آموزان پایه اول ثبت نام کردند و پیش‌بینی ما ۹۹ درصد است. در حال حاضر میانگین ثبت‌نام دانش‌آموزان دوره ابتدایی بالای ۹۴ درصد است و بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان همه پایه‌ها ثبت‌نام کردند که بیشترین مشکل در شاخه‌های کاردانش و فنی‌و‌حرفه‌ای بوده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ۲۱۰ هزار نفر بازمانده از تحصیل در سال گذشته داشتیم که با کمک سازمان ثبت احوال، ۴۰ هزار دانش‌آموز شناسایی و جذب شدند.

وی با بیان اینکه برای بازگشایی مدارس ۱۷ پروژه تدوین شد، گفت: در کنار مواردی چون مدرسه تلویزیونی، شبکه شاد، توزیع کتاب درسی، ثبت نام مدارس و ساماندهی نیروی انسانی‌، تدوین الگوی بازگشایی مدارس انجام شد که تکلیف مدیران مدارس را درباره نحوه حضور مشخص می‌کند همچنین پیوست های بهداشتی را با هماهنگی وزارت بهداشت تهیه کردیم که سعی می کنیم در این یکی، دو روز ابلاغ کنیم.

کاظمی درباره تمهیدات وزارت آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس، اظهار کرد: همه تمهیدات را پیش بینی کردیم و آغاز سال تحصیلی را در سه مسیر پیگیری می‌کنیم که یک مسیر، مدرسه تلویزیونی است که از ابتدای مهر آغاز می شود؛ مسیر دوم شبکه شاد است که آموزش مجازی 70 درصد دانش آموزان کشور است و مسیر سوم، آموزش های حضوری است که در مدارس کم جمعیت اجرا می‌شود.

وی افزود: آغاز سال تحصیلی با کمک همه بخش های کشور، باشکوه شروع می شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره مشکلات سامانه سیدا گفت: باید تمام سامانه ها را یکپارچه می کردیم و در این راستا شاید بزرگترین پروژه آموزش و پرورش در طی این 3، 4 ماه گذشته سامانه سیدا بود.

وی ادامه داد: در هر زمانی، این کار انجام می‌شد، با بخشی از این چالش‌ها و مشکلات مواجه می‌شدیم اما وقتی 90 درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام کردند حکایت از این دارد که بخش‌های مهمی از مشکلات این سامانه برطرف شده است و شبانه‌روزی تلاش می‌کنیم مشکلات کم شود و همچنین سیستم صدور ابلاغ هم اصلاح شد و ابلاغ‌ها در حال صدور است. باید یک مقداری همکاران و مدیران مدارس مدارا کنند تا این اجرای این سیستم به سرمنزل مقصود برسد.

کاظمی افزود: بخشی از مشکلات را تأیید می‌کنم اما شواهد نشان می‌دهد که در حال کاهش است. این مشکلات را روزانه جمع کرده و برطرف می‌کنیم و بخش اعظمی از مشکلات حل شده است. بخشی از مشکلات هم به فرصت اندک برای آموزش همکاران باز می‌گردد.

وی درباره مشکل کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش همواره کمبود معلم دارد؛ آموزش و پرورش بخشی از این کمبود را با کمک نیروهای بازنشسته، بخشی با کمک حق‌التدریس همکاران و نیروهای خرید خدمات پوشش دادیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: امسال چیزی حدود 40، 50 هزار معلم به مجموعه آموزش و پرورش اضافه می‌شوند. البته در حدود 180 تا 190 هزار معلم در آموزش و پرورش نیاز داریم.

وی درباره اینترنت شاد گفت: اینترنت شاد 100 درصد رایگان است. شاد محور اصلی و آغاز سال تحصیلی مدارس است و اینترنت شاد برای همه کاربران رایگان است.

کاظمی درباره مطالبات معلمان، اظهار کرد: مطالبات معلمان در بخش‌های مختلف به عنوان یکی از مهمترین مسائل است که همواره پیگیری می‌کنم و هر وقت محقق شد، فرهنگیان مطلع خواهند شد.