هواشناسی هرمزگان هشدار داد؛

بارندگی ها تاسه شنبه در هرمزگان ادامه دارد/احتمال آب گرفتگی معابر

هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: سامانه بارشی تا روز سه شنبه شب در هرمزگان مستقر است و شدت بارندگی ها موجب آب گرفتگی معابر خواهد شد.

به گزارش تیلا نیوز، هواشناسی هرمزگان طی اطلاعیه ای اعلام کرد: از روز جاری «یکشنبه»، فعالیت سامانه‌ی بارشی در سطح استان، قابل توجه پیش بینی می‌شود. با تأثیر فعالیت سامانه‌ی بارشی، در غالب نقاط استان رگبار باران، ‘گاهی با رعد وبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد خواهیم داشت، طی امروز مداومت بارش تا ساعات شب در اکثر مناطق مورد انتظار است و طی ساعاتی نیز رگبار نسبتاً شدید با احتمال وقوع تگرگ محتمل خواهد بود.

بارش در غالب مناطق استان همراه با آبگرفتگی پیش بینی می‌شود و در مناطق شرقی استان با خطر سیلاب همراه خواهد بود. دریا نیز با وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی مواج پیش بینی می‌شود.

سامانه بارشی طی روز دوشنبه نیز طی ساعاتی از روز فعالیت بارشی خواهد داشت و بعد از یک وقفه، مجدداً از اوایل صبح سه شنبه در استان و به ویژه در مناطق غربی رگبار باران و رعد وبرق و افزایش سرعت تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

سامانه‌ بارشی، صبح روز چهارشنبه از مناطق شرقی استان خارج خواهد شد. از لحاظ دمایی از سه شنبه تا پایان هفته‌ی جاری افت قابل توجه دما در اکثر مناطق استان مورد انتظار است. با خروج موج بارشی، از چهارشنبه تا پایان هفته جاری دریا با تندبادهای شدید شمال غربی طوفانی خواهد شد.

توصیه می‌شود با توجه به وقوع بارش و خطر سیلاب از تردد در حاشیه‌ی رودخانه‌های فصلی، به ویژه در مناطق شرقی استان خودداری شود و با توجه به مواج بودن دریا، شناورهای سبک از ترددهای دریایی خودداری نمایند و تمهیدات لازم در کلیه بنادر استان صورت پذیرد.