بازرسان بهداشت هرمزگان ۳۹۰ واحد متخلف را پلمب کردند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذر امسال، بازرسان بهداشت محیط ۲۳۷ هزار و ۵۷۲ مورد بازدید انجام دادند که در نتیجه این بازدیدها یکهزار و ۱۵۱ مرکز و محل متخلف به دادگاه معرفی و ۳۹۰ مرکز و محل غیربهداشتی پلمب شد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از ایرنا، دکترعبدالجبارذاکری افزود: در بازدیدهای انجام شده توسط بازرسان بهداشت محیط، ۲۹۴ تن مواد غذایی فاسد نیز کشف و معدوم شد.

رئیس مرکز بهداشت استان اظهار کرد: صدور ۳۹ هزار و ۶۹ کارت بهداشتی و هفت هزار و ۵۳ مورد نمونه برداری میکروبی منابع آب آشامیدنی و یک هزار و ۱۲۵ مورد نمونه برداری شیمیایی منابع آب آشامیدنی و ۲۶۱ هزار و ۵۰۱ مورد اندازه گیری کلر باقیمانده آب بخش دیگری از کارهای انجام شده در این بازدیدها است.

ذاکری هدف از بازدیدها را تامین و حفظ سلامت مردم جامعه دانست و با اشاره به انتشار ویروس کرونا به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و واکسیناسیون، رعایت فاصله و تهویه مناسب تاکید کرد و از مردم خواست از تردد و تجمع غیرضروری در مراکز شلوغ و اجتماعات پرهیز کنند.

به گفته رییس مرکز بهداشت استان مردم می توانند هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و دیگر اماکن را با شماره تلفن ۱۹۰ به مرکز بهداشت اعلام کنند تا توسط بازرسان بررسی و بازدید شود.