مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان عنوان کرد؛

با آغاز فصل زمستان هزینه برق مصرفی مشترکان افزایش و با نرخ سایر مناطق کشور محاسبه می شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: با آغاز فصل زمستان هزینه برق مصرفی مشترکان افزایش و با نرخ سایر مناطق کشور محاسبه می شود.

به گزارش تیلا نیوز، محمد کریمی بیان داشت: از ابتدای دی ماه تا پایان اسفند هزینه برق با نرخ زمستانه محاسبه و تخفیف مناطق گرمسیر در این سه ماه برداشته می شود. به گفته وی، در این مدت نرخ برق به ازای هرکیلووات ساعت ۳۶۵ تومان محاسبه می شود که این نرخ در فصل تابستان ۲۹ تومان بود.

وی با اشاره به افزایش ۱۳ برابری هزینه برق در این فصل گفت: مشترکان برای کاهش هزینه برق مصرفی خود هنگام استفاده از لوازم برقی پرمصرف بویژه آبگرمکن حداکثر صرفه جویی را داشته باشند و فقط هنگام استفاده، آن را به برق وصل کنند. کریمی در ادامه گفت: مشترکان اداری نیز در این فصل موظف هستند مصرف برق خود را نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش دهند. ضمن اینکه واحدهای صنعتی دارای مصارف بالای یک مگاوات نیز ملزم به کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق خود هستند.

به گفته وی، الگوی مصرف برق در فصل زمستان برای هر ماه ۲۰۰ کیلووات ساعت است در حالیکه این میزان در فصل تابستان ۳ هزار کیلووات ساعت می باشد.در صورت مصرف برق بیش از الگوی تعیین شده هزینه برق بصورت پلکانی محاسبه می شود. به طور مثال اگر یک مشترک خانگی در فصل زمستان ۴۰۰ کیلواوت ساعت در یک دوره مصرف کند مبلغ قبض برق او ۸۳ هزار تومان خواهد بود درصورتیکه هزینه برق برای همین مقدار مصرف در فصل تابستان ۱۴ هزار تومان است.