با دستور رئیس جمهور؛ ۹ طرح شیلاتی در استان هرمزگان به بهره برداری رسید

صبح امروز با دستور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانسی، ۹ طرح شیلاتی در استان هرمزگان به بهره برداری رسید.

به گزارش تیلا نیوز، فریدون همتی در گفت و گو با ایسنا، افزود: این طرح ها شامل پنج طرح مزرعه پرورش میگو در مجموع با هزار و ۷۲۱ هکتار مساحت، دو طرح پرورش ماهی، یک طرح تکثیر میگو و طرح تکمیل بندر صیادی چیروئیه با وسعت ۱۹ هکتار است.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها با سرمایه گذاری ۵۰۵۸ میلیارد ریال، آماده بهره برداری شده اند، تصریح کرد: همچنین این طرح های شیلاتی برای ۹۰۱ نفر به صورت مستقیم، ایجاد اشتغال داشته است.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه از ۵ طرح پرورش میگو دو طرح در میناب، دو طرح در بندرعباس و یک طرح در بندرلنگه قرار دارد، اضافه کرد: طرح پرورش ماهی در قفس شهرستان قشم در منطقه ریگو در بخش اول با ظرفیت ۵۰۰ تن با ۴ قفس ۱۲۵ تنی به بهره برداری رسید که ظرفیت نهایی آن در آینده به ۳ هزار تن می‌رسد.

وی طرح پرورش ماهی در قفس بندرلنگه را از دیگر طرح‌های افتتاحی امروز اعلام کرد که این طرح در عمق ۳۰ متری دریا قرار دارد و در بخش اول با ظرفیت ۱۰۰ تن با ۲ قفس ۵۰ تنی به بهره برداری رسید و ظرفیت نهایی آن در آینده به ۵۰۰ تن می‌رسد.

همتی در خصوص طرح مرکز تکثیر میگو بیان کرد: این طرح با ظرفیت ۵۰ میلیون قطعه لارو میگو در شهرستان بندرلنگهبهره برداری شد که نقش بسیار مهمی در تامین لاروهای موردنیاز سایت‌های پرورش میگوی منطقه ایفا می‌کند.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: بندر صیادی چیروئیه در شهرستان بندرلنگه نیز با وسعت ۱۹ هکتار با موج شکنی به طول ۲۴۰ متر، هزار و ۳۵۰ متر دایک حفاظتی، اسکله بتنی به طول ۹۰ متر، هزار و ۸۰۰ مترمربع عرشه و با بروزترین سیستم آتش نشانی به بهره برداری رسید.

به گزارش ایسنا، صبح امروز همچنین کلنگ بازارچه ملوانی بندرلنگه به زمین زده شد، این بازارچه در قالب ۷۰واحد تجاری خطی، ۱۳ واحد تجاری بازارچه ملوانی، هفت واحد کلینیک پزشکی و ۱۶ واحد مسکونی احداث خواهد شد. عملیات احداث بازارچه ملوانی در قالب سه فاز انجام خواهد شد که بر این اساس واحدهای تجاری بازارچه ملوانی در ۱۲ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و ساخت واحدهای تجاری خطی دو سال و واحدهای مسکونی چهارسال دیگر به اتمام می رسد.همچنین آغاز عملیات اجرایی مجتمع خدماتی رفاهی چارک از دیگر برنامه سفر استاندار هرمزگان به شهرستان بندرلنگه بود.