بشاگرد و کیش در صدر واکسیناسیون کرونا در هرمزگان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در تزریق دز اول واکسن کرونا، شهرستان‌های بشاگرد و جزیره کیش با واکسیناسیون ۸۵ درصدی افراد واجد شرایط در رتبه اول قرار دارند.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، دکتر فاطمه نوروزیان ظهر امروز در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: در تزریق دز اول واکسن کرونا، شهرستان‌های بشاگرد و جزیره کیش با واکسیناسیون ۸۵ درصدی افراد واجد شرایط در رتبه اول قرار دارند و شهرستان‌های میناب و جاسک به ترتیب با پوشش ۵۳ و ۵۸ درصدی واکسیناسیون افراد واجد شرایط کمترین درصد واکسیناسیون دز اول را داشته اند.

وی افزود: در مجموع دو مرحله نیز حاجی آباد با اجرای هر دو دز واکسیناسیون برای ۳۶ درصد افراد واجد شرایط در رتبه اول استان قرار دارد و شهرستان جاسک در رتبه پایانی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: در حال حاضر واکسیناسیون اجباری نیست، ولی در آینده افرادی که واکسن نزده باشند برای حضور در بعضی اماکن و استفاده از برخی خدمات با مشکل مواجه می‌شوند و بهتر است همه افراد واکسن دریافت کنند تا بتوانیم هرچه زودتر بر این بیماری غلبه کنیم.

به گزارش فارس، تاکنون حدود یک میلیون و 150 هزار دوز واکسن کرونا در هرمزگان تزریق شده است و به گفته مسؤولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشاگرد، استقبال ویژه‌ای از واکسن ایرانی برکت در بشاگرد دیده شده به طوری که بسیاری از افراد حاضر نیستند واکسنی به غیر از واکسن برکت تزریق کنند.