با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش انجام شد؛

بهره‌برداری از مدرسه غیردولتی ۱۸ کلاسه پیشگامان علوی بندرعباس

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز در مدرسه های غیردولتی تحصیل می‌کنند که این آمار ۱۲ درصد کل دانش ‌آموزان کشور را شامل می‌شود.

به گزارش تیلا نیوز، قاسم احمدی لاشکی روز پنجشنبه در حاشیه بهره‌برداری از مدرسه غیردولتی ۱۸ کلاسه پیشگامان علوی بندرعباس افزود: با حمایت بیشتر از مدرسه های غیردولتی می توان سهم این فضاهای آموزشی را از تحصیل ۱۶ میلیون و ۲۰۰ دانش آموز کشور بیشتر نمود و با اقداماتی نظیر تسهیل در ساخت، استفاده از مکان های مازاد دولتی و اعطای تسهیلات ویژه و غیره می توان مسیر مشارکت مدرسه های غیردولتی را هموارتر کرد.

وی بیان داشت: سال ۹۵ قانون مدرسه های غیردولتی نوشته شد و در روزهای اخیر نیز اصلاحاتی در راستای حمایت بیشتر از موسسان این مدرسه ها انجام شد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش اظهارداشت: رکن اساسی در مدرسه های ابتدایی، تربیت انسان بر مبنای تربیت ۶ ساحتی بوده و نه علم سازی و عالم سازی در مقاطع بالاتر به‌ ویژه در دانشگاه ها باید شکل گیرد.

مدرسه ۱۸ کلاسه (دبستان و پیش دبستانی) پسرانه غیردولتی پیشگامان علوی بندرعباس به عنوان پنجمین شعبه از مدرسه های پیشگامان علوی در شهر بندرعباس می باشد که در زمینی به مساحت بیش ۲ هزار مترمربع و در چهار طبقه ساخته شده است.