بهره برداری از مرحله دوم توسعه ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس

مرحله دوم طرح انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس به صنایع غرب و بازسازی، ارتقا و توسعه ظرفیت این تصفیه خانه آغاز شد.

به گزارش تیلا نیوز، مدیرعامل شرکت زیرساخت خلیج فارس در مراسم آغاز این طرح گفت: بازسازی و ارتقاء ظرفیت تصفیه خانه و ایستگاه‌های پمپاژه اصلی از ۶۴ هزار متر مکعب به ۱۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز از مهترین اهداف اجرای مرحله دوم این طرح است.

شهروز شجاعی افزود: مرحله دوم این طرح در مدت ۱۸ ماه و با اعتبار بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه مرحله نخست این طرح با پیشرفت ۶۵ درصدی در حال اجراست گفت: مرحله نخست، شامل ساخت ایستگاه پمپاژ و تکمیل مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی است.

وی افزود: طرح ساماندهی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس و انتقال پساب این تصفیه خانه به صنایع غرب در ۷ مرحله و با همکاری ۷ شرکت صنعتی غرب بندرعباس اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت زیرساخت خلیج فارس گفت: تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه شده است و برای تکمیل این طرح به ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

شهروز شجاعی افزود: این طرح در مدت ۳ سال اجرا می‌شود.
رییس هیئت عامل ایمیدرو نیز در این مراسم گفت: برای سرعت در اجرای این طرح علاوه بر منابع مالی صنایع غرب بندرعباس، تسهیلات ویژه‌ای از منابع وزارت صمت و ایمیدرو و منابع استانی در اختیار شرکت زیرساخت خلیج فارس قرار خواهد گرفت.
وجیه الله جعفری افزود: این طرح برای کاهش خطر‌های زیست محیطی و تامین منابع آب صنایع غرب بندرعباس بسیار مهم است.

استاندار هرمزگان نیز گفت: فاضلاب تصفیه خانه بندرعباس علاوه بر آلوده کردن دریا با ایجاد بوی نامطبوع به گردشگری این شهر نیز آسیب وارد می‌کرد که انتظار می‌رود با ساماندهیاین تصفیه خانه، مشکلات کمتر شود.

مهدی دوستی افزود: این طرح، دغدغه و مطالبه چندین ساله مردم بود که تاکنون پیشرفت خوبی دارد و امیدواریم طبق برنامه زمان‌بندی، مراحل بعدی نیز به سرعت اجرایی شود.

احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم بر همکاری همه دستگاه‌های اجرای و نمایندگان مجلس برای از بین بردن موانع موجود در اجرای این طرح تاکید کرد.